Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Golden retriever bf nebo doberman bf - co nám archetypy přítelů říkají o maskulinitě?

Social media trendy poslední dobou čím dál tím více rozřazují boyfriends do různých archetypů. Jaké to jsou?

Nejen poslední dobou internet zaplavily typy přítelů, do kterých by měl zapadat každý muž. Jaké to jsou, a co nám říkají o současném vnímání maskulinity?

PĚT PSÍCH ARHCHETYPŮ

  • golden retriever boyfriend = loajální a optimistický přítel, který je možná až trošku moc naivní, nemá problém projevovat své city, ale potřebuje hodně stimulace, aby nebyl nervózní, miluje s tebou trávit čas a je aktivní v tvém sociálním životě (veřejně se za něj považuje třeba Tom Holland nebo Travis Kelce)
  • rottweiler boyfriend = přítel, který je s tebou milý a loajální, ale navenek působí hodně odměřeně, většina lidí ho štve a jen před tebou sundavá svou macho fasádu
  • doberman boyfriend = tichý a silný přítel, který více než jako tvůj doprovod působí jako bodyguard, není příliš společenský, ale velmi ochranářský a zároveň hrdý na svou partnerku nebo svého partnera
  • german shepherd boyfriend = milý a loajální přítel, který vychází se všemi tvými kamarády a kamarádkami, ale pokud někdo vůči tobě pochybí, okamžitě se změní a stává se z něj trošku doberman, umí být agresivní a často se mu mění nálady i se svým partnerem / partnerkou
  • borzoi boyfriend = společensky awkward přítel, u kterého většina okolí nechápe, proč s ním jsi, ale evidentně ti v něčem sedí, je inteligentní a respektující

DALŠÍ ARCHETYPY

  • himbo = termín, který pochází již z 80. let a kombinuje slova „him“ a „bimbo“ (urážka pro ženy), přítel, který je velmi atraktivní, ale není zrovna nejchytřejší, hlavně po akademické stránce
  • Instagram boyfriend = přítel, který tě miluje fotit, aniž bys o to musel*a říkat a rád se fotí i s tebou

Nově vzniklé termíny naznačují, že moderní společnost vnímá maskulinitu ve větších nuancích. Historicky muži měli být všichni asertivní, dominantní, vážní, lehce asociální a samostatní. Nová stereotypizace tohle z velké části napravuje, ale stále muže zbytečně rozděluje do kategorií a například vynechává muže s více feminine energií. Zároveň považuje všechnu maskulinitu za heterosexuální.

Podle sexuoložky z magazínu Time, Myishy Battle, nám pomáhají tyto archetypy hlavně chápat vzájemně benefiční vztahy a nedávají veškerou tíhu emoční inteligence ve vztazích na ženy. Zároveň třeba narovnávají stereotypy, podle nichž za nevěrou stojí primárně muž.

Nic z toho neznamená, že ve společnosti máme nové typy mužů, jenom se jejich veřejné vnímání více rozšířilo a lidé si již nespojují maskulinitu jen s určitými charakterovými vlastnostmi, což se rozhodně dá považovat za pozitivní efekt.

zdroje: Time, GQ, The Tab

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.