Mladí lidé už ve svých dvacátých letech života pociťují vyčerpanost ve svém kariérním životě, nebo se dokonce potýkají s pocitem vyhoření. Čím je to způsobené?
V roce 2023 provedl LinkedIn výzkum, který zjistil, že se vyhoření nejvíce cítí mileniálové a lidé, kteří spadají do generace Z, přičemž nejrychleji přibývá právě příslušníků generace Z.
V roce 2022 se tímto tématem zabývala také společnost Asana, což je platforma, která slouží k řízení práce v týmu. Tento výzkum potvrdil, že generace Z zažívá pocit vyhoření v takto mladém věku mnohem více než ostatní věkové skupiny. 80 % respondentů z generace Z navíc uvádělo, že se cítí mnohem více vyhořelí po pandemii než před ní.
Generace Z je v práci něco nového, nová krev. Má totiž spoustu inovativních nápadů, jak posunout firmu co se technologií nebo komunikace týče. Ovšem na základě těchto provedených studií bylo například zjištěno, že dlouhá pracovní doba generaci Z neimponuje. Je totiž podle nich spojována právě se syndromem vyhoření.
Zajímavým bodem je také používání sociálních sítí, které příslušníci generace Z používají v průměru o hodinu denně déle než mileniálové. To samozřejmě vede k tomu, že pro ně není tak snadné soustředit se na práci, jelikož jsou neustále rozptylováni telefonem nebo upozorněními, které se jim na telefonu objevují.
Generace Z patří mezi skupinu lidí, která začala pracovat v pandemii. Tudíž je více zvyklá pracovat online z domova, což zásadně ovlivňuje její pracovní morálku. Kariérní kouč Peter Caven k tomuto tématu navíc říká, že „je velmi obtížné začlenit lidi do nové organizace a udržovat efektivní vztahy, když všichni pracují z domova."
Mezi další časté problémy, které přispívají k pocitu vyhoření u generace Z, a které respondenti generace Z popisovali, patří finanční nestabilita.
Zdroje: New York Post, BBC, LinkedIn, Asana