Mladí lidé čím dál tím méně preferují potkávat se přes dating apps. A není to jen tak ledajaký výkyv, hlavní hráči na trhu počítají ztráty a propouští zaměstnance a zaměstnankyně.
Bumble, Tinder i Hinge (nedostupný v Evropě) patří mezi největší hráče na trhu dating apps. A všichni poslední dobou pocítili velký a nečekaný opad zájmu uživatelů a uživatelek, který je dle všeho způsoben právě těmi nejmladšími, kteří vždy byli základem jejich byznys modelu.
Gen Z prožívá takzvanou dating-app fatigue, a díky tomu rostou na popularitě „klasické” in-person dating eventy nebo prostě sabakitaly od randění. Podle studie z letošního roku 57 % lidí z generace Z uvažuje nad tím, že skončí s dating apps a má jich plné zuby.
Na sociálních sítích všichni souzní - swipování je nepřirozené a transakční. Lidé zároveň nevěří dating-apps firmám, jejichž záměrem samozřejmě není pomoci najít vám partnera nebo partnerku a dle některých odzvonilo i hook-up culture. Problematickými jsou podle lidí také přibývající placené features, kvůli kterým se s vašimi vysněnými matchy často nedá komunikovat, pokud si v aplikaci nezaplatíte prémiovou funkci.
Podle průzkumu z roku 2023 tvoří 61 % amerických uživatelů a uživatelek dating apps mileniálové, zatímco gen z tvoří jen 26 %. Firmy jako Tinder tak čelí velkému problému udržet si nastávající generaci singles.
První, kdo s tím něco hodlá dělat, je Bumble, který funguje na bázi toho, že dává možnost prvního kroku ženám. Mnoho lidí upozornilo na to, že Bumble si nechal zaregistrovat a založit novou trademark značku FireFly. Během užívání Bumblu také lidem v rámci glitche naskočilo nové rozhraní s logem FireFly. Bumble zároveň smazal všechny své dosavadní posty na Instagramu a nahradil je novou identitou classical art memes.
V úterý představil novou identitu a několik updates, které zásadní změnu nepřináší, ale minimálně marketingová kampaň ukázala, jak moc lidé po změně touží.
zdroje: New York Times, Her Campus, Times Magazine, TikTok @itsneetie