Čím je Gen Z unikátní v módním průmyslu a proč se s námi pojí termín Age of realism? Těmito otázkami se zabýval magazín Business of Fashion (BoF) ve svém výzkumu, odpovědi se dozvíš níže.
Gen Z (ročník 1997–2012) má nejen v módním průmyslu speciální roli. Tvoříme okolo 25 % lidské populace, což z nás dělá skupinu, která velmi ovlivňuje kulturu i ekonomiku. Jen ve spojených státech má Gen Z kupní sílu 360 miliard dolarů, píše Business of Fashion.
Navíc je v Americe nakupování oblečení nejoblíbenější zábavou generace Z. Má pro ně přednost i před nakupováním jídla, her a hudby.
Jsme unikátní v tom, že mezi námi a starší generací je největší propast, jaká kdy mezi generacemi byla.
Jako jediní jsme už s technologiemi vyrostli, jsou jednoduše součástí našich každodenních životů. Díky sociálním sítím máme také jiný přístup ke komunikaci a větší možnost mluvit k publiku. Kromě toho jsme ve velmi mladém věku prožili celosvětovou pandemii, zažíváme zhoršování klimatické krize, neustálé boje za lepší lidská práva, boje proti nespravedlnosti, Me Too nebo Black Lives Matter a v neposlední řadě i válku na Ukrajině. Pořád se něco děje, a proto naše generace dostala označení Věk realismu.
Průzkum BoF zjišťoval, jaké značky preferujeme, jak se stavíme k udržitelné módě atd. Byl dělán na základě chování na sociálních sítích a účastnilo se ho tisíc lidí z naší generace.
Aby značky věděly, jak na Gen Z ve Spojených státech cílit, rozdělily je podle šesti charakteristik:
Průzkum dále zjistil, že naší generaci pomáhá móda se sebevědomím a tvořením identity. Přišel taky na to, že čím víc má Gen Z peněz, tím více je to táhne k nakupování high fashion.
Pro značky je aktuálně ale náročné držet se s našimi trendy, protože díky sociálním sítím se mění extrémně rychle. Vlastně pořád.
Daří se to ale v těmto značkám: 👇
Jaké značky podporuješ ty? Napiš nám do diskuze!