Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Gen Z a posedlost rebrandingem: Proč máme neustálou potřebu měnit sami sebe?

It’s rebranding summer! Is it? Co stojí za trendem rebrandingu na sociálních sítích?

Tento článek měl původně sloužit jako jakýsi guide na to, jak rebrandovat sám*sama sebe, ale během přemýšlení nad tím, jak článek napíšu jsem došla k závěru, zdali je tohle uvažování nad vlastním rebrandingem vůbec normální a odkud se tahle touha bere?

Rebranding osobnosti se stal jedním z nejvirálnějších TikTok trendů letošního roku a vlastně celé Gen Z kultury. Na TikToku najdeš videa s popisky typu „me rebranding my entire life at 2 am” all the time. Basically jde o proces, kdy se rozhodneš, že překopeš celý svůj život od A do Z k lepšímu. Na Pinterestu si najdeš svoje fotky do moodboardu, který tě k tomu bude motivovat a tadá - máš na světě novou verzi sebe samé*ho. Co na tom může být problematické?

Můžou za to socky. Jak jinak…

Pojďme si přiznat, že jde o diagnózu nás chronically online lidí. V době, kdy si můžeš smazat Instagram, založit nový a přes noc kompletně změnit svoji digitální identitu, hranice mezi tím, kým jsme, kým se chceme stát a kým chceme být na internetu (či v offlinu), absolutně zmizela.

Máme pocit, že naše osobnost je něco, co se dá průběžně upgradovat. Místo hledání identity si ji tvoříme podle nálady, a navíc máme neustále na očích různé estetiky na sociálních sítích. Kvůli tomu si možná myslíme, že musíme sami sebe takto škatulkovat.

Tenhle mindset je podložen i studiemi od odborníků přes média a psychology. Údajně cítíme tlak být na sociálních sítích něčím konkrétním a srozumitelným, zkrátka zařadit se do konkrétní škatulky. Naše generace je vůbec první, která je sledovaná, komentovaná a hodnocená online. Máme tedy pocit, že se musíme prezentovat autenticky, ale zároveň dostatečně zajímavě, abychom se líbili algoritmu a zapadali.

A pokud nás algoritmus nebo okolí tlačí do nějaké škatulky, nejjednodušší obrana je, si sám či sama určovat, kým zrovna chceš být. I přesto, že se tedy tento neustálý rebranding může pro někoho zdát jako bizarní, má to svoje odůvodnění.

Na druhou stranu tuhle potřebu měli lidé vždycky, jen to nesdíleli veřejně a neměli Pinterest board, aby mohli jít all in…

Letní anti-rot agenda: Aktivity, které tě tyhle prázdniny odtrhnou od mobilu

@adelakutilova

Nový trend, rebranding, nová osobnost, nový šatník 🔄

Fenomén rebrandingu jde ruku v ruce s konzumerismem. To, že se rozhodneme překopat celou naši personality se často váže i na potřebu změnit celý náš šatník, make-up routine a podobně.

Jak na rebranding zdravě?

Rebranding není čistě negativní věc, může mít i spoustu pozitivních aspektů. Donutí nás pushnout se být lepším člověkem, vymyslet si nové cíle, reflektovat nad tím, kdo jsme a tak dále. Všeho ale s mírou. Je fajn si tento rebranding jednou za čas udělat, ale s myšlenkou, že i tvůj aktuální stav je enough a ne, protože máš pocit, že za nic nestojíš. ❤️‍🩹

Je být offline nový status symbol?

@mayakovacevic

Kde teda začít a jak udělat nejlepší moodboard?

Prvně se zeptej sám*sama sebe, kdo chceš být? Kdo je tvá vysněná verze? Kde žije? S kým se baví? Jak se chová? Co dělá? Jak vypadá její běžný den? Kde pracuje? Jak vypadají její vztahy? Jaké má koníčky?

Vžij se do téhle osobnosti, najdi si fotky s jejím vibem na Pinterestu a všechno vlož do svého moodboardu a někam si to sepiš. To, že chceš změnit třeba i ten šatník nebo vzhled je fajn, ale přemýšlej spíš nad tím, jak se tvoje nové já bude cítit.

Let’s bring your best version out there!⭐️

Zdroje: Brandtzaeg, B., & Chaparro-Domínguez, M. A. (2019). From youthful experimentation to professional identity: Understanding identity transitions in social media.