Není ti jedno jakou kosmetiku kupuješ a jaké mají značky etické zásady? Nám taky ne. Cruelty free značka, co se zároveň stará o životní prostředí, je tak no-brainer.
Na obalech řady kosmetických produktů můžeš pozorovat nápis cruelty free nebo symbol malého bílého králíčka - tak poznáš, že daný produkt a jeho ingredience nebyly v žádné fázi výroby testovány na zvířatech.
Mezi takové značky patří i Garnier, který je cruelty free od roku 2021, kdy dostal schválení od organizace Cruelty Free International v rámci Leaping Bunny programu (proto ten králíček). Leaping Bunny vyžaduje, aby značky detailně zanalyzovaly a prověřily celý svůj dodavatelský řetězec, včetně veškerých surovin a jednotlivých ingrediencí, pro jakékoliv případy testování na zvířatech. Schválení se navíc musí udělit všem produktům od dané značky, nelze je schvalovat samostatně, takže když koupíš něco s bílým králíčkem, máš jistotu, že je cruelty free celá značka.
Garnier pro certifikaci prověřil více než 500 dodavatelů a víc než 3000 ingrediencí z celého světa, aby zajistili, že můžeš jejich produkty kupovat s vědomím, že při jejich výrobě nebylo ublíženo žádnému zvířeti.
Testování na zvířatech se provádí z mnoha důvodů, především se na nich zkoumá, jestli jsou produkty a látky, které používáme, bezpečné pro člověka (kromě kosmetiky se to týká například i výroby léků). Zvířata jako krysy, morčata či králíci tak přichází do přímého styku s potenciálně nebezpečnými látkami, které jim často ublíží. Teď už navíc existují spolehlivější a humánnější metody testování.
Víš, že?
Well, now you do.
Zvířata a příroda jdou ruku v ruce, proto se Garnier spojil v rámci programu Green Beauty s organizací Ukliďme Česko, které minulý rok věnoval 450 000 Kč na podporu jejích aktivit.
V rámci udržitelnosti a šetrnosti k životnímu prostředí se zaměřuje na další využití použitého plastu, díky čemuž se značce v roce 2022 povedlo ušetřit přes 15 tisíc tun tzv. prvotních plastů.
Lahvičky s micelárkami jsou vyrobené ze 100% recyklovaného plastu, jednorázové odličovací ubrousky jsou over a do konce roku 2030 Garnier plánuje vyrábět všechny obaly svých produktů tak, aby byly ze 100% recyklovaného plastu, byly 100% recyklovatelné, znovu naplnitelné nebo opětovně použitelné.
Zdroje: crueltyfreeinternational.org, garnier.cz