Po úspěchu filmu Barbie se nedávno objevila nová zpráva, která okamžitě přitáhla pozornost médií i veřejnosti.
Společnost Mattel, výrobce hraček Barbie, oznámila vytvoření nové panenky nazvané EcoWarrior Barbie, společně s plánem ukončit používání plastů do roku 2030. Zpráva zveřejněná na stránce, která zdánlivě patřila Mattelu, obsahovala výrok generálního ředitele Ynona Kreize naznačující zastavení výroby plastových panenek a odkazovala na problém plastového odpadu.
Panenka Barbie EcoWarrior byla podporována ekologicky smýšlející herečkou Daryl Hannou, která se proslavila svou snahou o ochranu životního prostředí. Daryl Hannah se objevila v propagovaném videu na YouTube, ve kterém upozorňovala na problém opuštěných plastových panenek na skládkách.
EcoWarrior Barbie měla být revoluční v tom, že byla prezentována jako Barbie panenka vyrobená z přírodních materiálů, jako jsou například houby nebo chaluhy. Kromě toho byla tato nová řada poctou ekologickým aktivistkám, jako jsou Greta Thunberg, Julia Butterfly Hill, Phoebe Plummer a Nemonte Nenquimo.
Tato na první pohled skvělá iniciativa, která měla pramenit přímo od společnosti Mattel, se však brzy ukázala v pravém světle. Jednalo se totiž o sofistikovaný podvod, který byl dílem organizace nazvané Barbie Liberation Organization. Tato skupina nejen, že vytvořila falešnou webovou stránku, která připomínala oficiální stránku Mattelu, ale také zfalšovala výrok generálního ředitele a odhalila plán na vyřazení plastů z výroby. Podvodníci dokonce vydali další falešné prohlášení od společnosti Mattel, ve kterém označili EcoWarrior Barbie za „nevkusný podvod“.
Skutečná společnost Mattel brzy vydala prohlášení, že celá tato zpráva byla falešná a nemá s ní nic společného. V reakci na tento podvod některá média, například Washington Times a People, musela odstranit své články zveřejněné o této zprávě a vydala omluvu za účast.
Zdroje: Los Angeles Times, Mattel, CBS News