Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Dickies slaví 100. narozeniny: Jak se z workwearu stala streetwear ikona

Značka Dickies tento rok slaví 100. narozeniny. Pojďme se podívat, jak se z původně pracovního oblečení stala součástí streetwearu a postupně se vypracovala až na módní mola.

Značek, které začínaly jako obyčejné pracovní oblečení a vyšplhaly se až mezi uznávanou módu, je několik. Jedním z nejznámějších zástupců je třeba Levi's. Pak je tu ale Dickies, která vypráví úplně jiný příběh.

Značka má své kořeny v malém městečku Bryan v americkém Texasu, kde se dva přátelé C. N. Wiliamson a E. E. Dickie rozhodli rozjet kariéru v oboru výroby vozidel a postrojů.

Fashion inspo: oversized clothing

@luciezicklerova

V roce 1918 se pak s několika dalšími přáteli rozhodli založit U. S. General Company. Jen o čtyři roky později byla společnost přejmenována na Wiliamson-Dickie Manufacturing Company a začal se psát příběh největšího výrobce pracovních oděvů na světě.

Kdokoliv v minulém století potřeboval pracovní uniformu ve Spojených státech nosil Dickies. Společnost dokonce během druhé světové války vyrobila přes 9 milionů uniform pro americkou armádu.

V 50. letech se pak firma začala rozšiřovat do celého světa a s tím i rostl i její sortiment. Značka se začala soustředit i na výrobu košil, bund a triček, které obsahovaly několik různých colorways tak, aby se daly ztotožnit s vizuálem firem.

V roce 1967 vznikl asi nejikoničtější kousek, a to high-waisted chino kalhoty 874, které do dnešní doby patří k nejprodávanějším kalhotám od Dickies.

A právě s nástupem slavných „osm set sedmdesát čtyřek" se Dickies, jakožto původně workwear, začal stávat i součástí streetwearu, a to především v prostředí skateové komunity a latinsko-amerického obyvatelstva. Pokud člověk v 90. letech navštívil jakýkoliv skatepark v Kalifornii, vždycky narazil na děcka v roztrhaných vanskách a ošoupaných Dickies kalhotách.

New York Yankees: Logo, které zná celý svět, ale vlastně skoro nikdo

@yanhoechka

Značka v roce 2022 slaví 100. narozeniny a i po tak dlouhé době je stále součástí módních trendů. A nutno podotknout, že právě v tomto roce se začínají kalhoty objevovat na lidech více, než tomu bylo v předchozích letech. Důvodem je i to, že se značka Dickies nikdy nebála experimentovat a věděla, pro koho své oblečení vyrábí. Mohli jsme tak spatřit kolaborace se Supreme, Stussy nebo END.

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.