Logo, které můžeš vidět na každém rohu, ať už na kšiltovkách, mikinách, nebo tričkách. Znají ho všichni, málokdo ale ví, co doopravdy znamená. Znak jednoho z nejslavnějších baseballových klubů opustil sportovní rybníček a vydal se vlastní cestou.
Na světě existuje několik značek, u kterých si člověk automaticky vybaví i jejich logo. Na seznam bezesporu patří McDonald’s, Starbucks, Coca-Cola, Apple nebo například Mercedes. Pak tu máme ale jedno, které zná taky skoro každý, ale málokdo vlastně ví, co znamená. Ano, je to logo baseballového klubu New York Yankees a jeho legendární NY.
Ikonické logo, tak jak ho známe nyní, se poprvé objevilo v roce 1908, kdy se součástí vedení týmu stal Bill Devery, což byl svého času šéf policie v New Yorku. Tým se při tvorbě loga nechal inspirovat medailí za statečnost, kterou v roce 1877 vytvořila společnost Tiffany & Co., aby uctila památku policisty, který byl zastřelen ve službě.
V roce 1917 ale logo z dresů týmů kompletně zmizelo a bylo nahrazeno pouze pruhováním. Znovu se na dresech objevilo až v roce 1938 a dresy hráčů zdobí až dodnes. Zajímavostí také je, že s návratem loga začal tým jako první baseballový klub používat na dresech čísla hráčů.
Se stoupající slávou New York Yankees zlidovělo i jejich logo a stalo se součástí popkultury. Podle magazínu Forbes je hodnota klubu v současné době zhruba 3,8 miliardy dolarů, což je 83,6 miliard korun. Je tak druhým nejdražším týmem ve Spojených státech amerických, hned po Dallas Cowboys.
Součástí popkultury se stala především jejich kšiltovka, kterou můžeme vidět na hlavě Justina Biebera, Nelsona Mandely, Toma Bradyho nebo Jay-Zho. Sám Jay-Z o ní dokonce rapuje i v tracku Empire State of Mind:, „I made the Yankee hat more famous that a Yankee can.“
A jelikož je New York znám i díky svému signifikantímu streetwearu, tak určitě nikoho nepřekvapí, že se právě známé logo Yankees stalo součástí pouliční módy a objevilo se i na kouscích cizích oděvních značek. New York Yankees tak za sebou mají už kolaboraci se Supreme, Gucci nebo Kith.