Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Co jsme viděly ve Varech 3. července?

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech je v plném proudu a spolu s ním kromě doprovodného programu samozřejmě i projekce filmových snímků! Jaké jsme už viděly?

Markét

Imagina krátké filmy

Navštívila jsem v kině Drahomíra promítání krátkých filmů v rámci projektu Imagina. Promítalo se šest krátkých filmů a provázely ho tři živé debaty s tvůrci filmů. První z krátkých filmů se jmenoval  Propojme se včera a režíroval ho Vladimír Turner. Jedná se o ztvárnění filozofických myšlenek a definic v podobě tance. Mně osobně se ze sekce filmů líbil nejvíce. 

Zdroj: kviff.com

Druhý film Ententýky dva špalíky byl dlouhý asi 2 až 3 minuty a byla to dokola opakovaná dětská říkanka, která měla poukázat na to, jak jsou vlastně děti „nevinné“. V jejich „nevinném“ chování se skrývají různé podkontexty a krátký film vzbouzí v divákovi myšlenky, zda s sebou může tato dětská říkanka nést nějaké fatální následky.

Zdroj: kviff.com

Třetím filmem byl snímek Prosinečki , jehož režisérem je Adrian Duncan, kterého jsme v rámci debaty měli možnost vidět přímo na promítání. Film se ohlíží za kariérou fotbalisty Roberta Prosinečkina a věnuje se estetickým kvalitám hry. Režisér ve filmu pohlíží na fotbal jako na „chaotický tanec“.

Zdroj: kviff.com

 Různé tváře smrti režíroval Jan Soldat. Tento krátký film se skládal ze sestřihů filmových scén herce Christophera Leeho, ve kterých zemřel. Christopher Lee totiž zemřel skoro v každé druhé roli, kterou kdy ztvárnil. Jan Soldat byl na promítání také přítomen a probíhala s ním krátká debata, přičemž mě pobavilo to, že nejdříve tento sestřih dělal s Nicolasem Cagem, ale podle jeho slov to byla nuda.

Zdroj: kviff.com

Pátým krátkým filmem byl snímek Na nebi a na zemi , který režírovala Erin Weisgerber. Abych byla naprosto upřímná, film jsem zprvu vůbec nepochopila, jelikož to byly na první pohled „pouze“ nic neříkající scény sestříhané dohromady. Scény zahrnovaly také vápencové stavby v Montrealu, které po dobu sedmi let režisérka natáčela na diapozitivní film.

Režisérka byla také přítomná a probíhala s ní krátká debata, po které jsem se na film dívala jinak, jelikož to bylo nesmírně zajímavé. Říkala totiž, že film točila na starou analogovou kameru a že si různě pohrávala s filmem a negativem, přičemž točila věci jako tráva, listy, apod. a zkoumala, jak se budou na nich měnit světla nebo stíny.

Zdroj: kviff.com

Poslední film se jmenoval  Dcery ohně a byl promítaný také v Cannes. Režisérem je Pedro Costa a jeho snímek má vyprávět o příběhu tří sester, které rozdělila erupce tamního „ohnivého vrchu“, vulkánu Pico do Fogo.

Zdroj: kviff.com

Evel

Ozvěna

Film Ozvěna od výborné salvadorské režisérky Tatiany Huezo vyhrál cenu za nejlepší dokument na berlínském filmovém festivalu Berlinale a není se čemu divit. Jak je jejím zvykem, Tatiana Huezo v něm prozkoumává lidské příběhy z Mexika, tentokrát ty nejobyčejnější. Hodinu a půl dlouhý snímek zachycuje život několika rodin žijících v souznění s přírodou na mexickém venkově, daleko mimo civilizaci. Starají se o svá pole, o svá zvířata i o sebe navzájem a jsou v podstatě soběstační. Děti se většinově vzdělávají doma a po vědění jsou přímo hladové. Naráží ale také na otázku rodičovství nebo gender roles, které jsou jejich rodiči vnímány stále v tradičních vzorcích.

Zdroj: kviff.com

Brutální vedro

Snímek Brutální vedro ve mně zanechal hodně pocitů, především ale frustraci a smutek. Režisér Albert Hospodářský v něm nastiňuje svět před katastrofou, k Zemi se totiž blíží kus žhavé hmoty, která se odtrhla od Slunce a která má za 30 let minout naší planetu – a nebo taky ne. Možná dojde ke kolizi a lidé se s tím musí sžít. Příběh se odehrává v českém prostředí a vypráví dvoudenní zážitky mladého Vincenta, který jede za kamarády na chatu, ale kvůli promeškání autobusu zůstane zaseknutý v Pardubicích. Během 24 hodin zažije nespočet událostí a potká několik lidí, jejichž chování zrcadlí naší společnost – předsudky, agresivitu, zlost, apatii, omezenost, násilí i egoismus. Ale také soucit a empatii. Jak bychom se před katastrofou chovali my?

Zdroj: kviff.com
+

Evel Beníšková a Markéta Suchá

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.