Umělá inteligence se zlepšuje každým dnem. Když vědci postavili její inteligenci proti vzdělávacímu systému, vedla si opravdu dobře. Zkoušku MBA na Pensylvánské univerzitě zvládla mezi dvojkou a trojkou.
Profesor Christian Terwiesch z Whartonovy školy Pensylvánské univerzity nedávno zjistil, že chatbot GPT-3, který pracuje s umělou inteligencí, dokáže úspěšně složit závěrečný test pro školní program Master of Business Administration (MBA). Podle Terwieschovy výzkumné práce získal chatbot při zkoušce skóre mezi dvojkou a trojkou, což dokazuje jeho pozoruhodnou schopnost automatizovat některé obecné dovednosti vysoce odměňovaných znalostních pracovníků, a konkrétně dovednosti znalostních pracovníků na pozicích, které zastávají absolventi MBA, včetně analytiků, manažerů a konzultantů, píše NBC News.
Chatbot exceloval v základních otázkách z oblasti řízení provozu a analýzy procesů, včetně případových studií, a poskytoval skvělá vysvětlení. Na druhou stranu Terwiesch uvedl, že chatbot občas dělá šokující chyby ve velmi snadných výpočtech na úrovni matematiky 6. třídy a není schopen řešit složitější problémy analýzy procesů.
Zjištění studie mají významné důsledky pro vzdělávání na obchodních školách, včetně návrhu učebních osnov zaměřených na spolupráci člověka a umělé inteligence, možností modelování reálných rozhodovacích procesů, zvýšení produktivity výuky a dalších. Pedagogové a výzkumníci v oblasti umělé inteligence se však obávají potenciálního podvádění a obtížného oddělování odpovědí chatbota od odpovědí člověka.
Newyorské ministerstvo školství nedávno vydalo zákaz používání ChatGPT ve školních zařízeních a sítích. Terwiesch se domnívá, že existuje metoda, jak propojit vzdělávání a umělou inteligenci a zlepšit tak výuku, ale je na pedagogických pracovnících, aby vyvinuli další způsoby, jak žáky zaujmout.
Zástupce společnosti OpenAI, která chatbota vyvinula, se odmítl vyjádřit.