Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Dokument Brandy Hellville and the Cult of Fast Fashion odhaluje toxické zákulisí jedné z nejoblíbenějších módních značek Gen Z teen girls

Ve středu 10. dubna vychází na HBO Max dokument o slavné a kontroverzní značce oblečení Brandy Melville. Dokument Brandy Hellville & the Cult of Fast Fashion rozebírá problematiku fast fashion obchodu s politikou 'one size fits most', jeho inkluzivitu zákazníků a zákaznic, diskriminaci zaměstnanců a zaměstnankyň a otázku body image.

Oblečení Brandy Melville milovaly miliony dívek, a přestože byl obchod zprvu známý především ve Spojených státech, díky sociálním sítím se stal celosvětovým oblíbencem. Italská značka založila první kamenný obchod v Los Angeles v roce 2009, zákazníky a zákaznice přitahovala svou novostí, jednoduchými kousky a exkluzivitou. V kamenných obchodech bylo oblečení brzy k dostání také v Evropě, Kanadě, Austrálii a Asii.

Jak se obchod proslavil?

Jasnou odpovědí jsou sociální sítě a celková aesthetic, která okolo oblečení byla vytvořená. Instagramové příspěvky a fotky zákazníků a především zákaznic měly prostě vibe. Toho se snažilo dosáhnout mnoho lidí a společnost začala peakovat okolo roku 2017. Když se v novém dokumentu bývalých zákaznic ptají, proč se jim oblečení Brandy Melville tolik líbilo, odpovídají, že to zkrátka všichni milovali, chtěli a měli. A ony to nechtěly jinak. Obchod si tak nejprve získal slávu svou popularitou v pozitivním slova smyslu, později však také kontroverzemi.

Brandy Melville je obchod, ve které nejsou velikosti. Všechno je šité v univerzální velikosti, která by měla sedět všem. Ačkoliv se to na první pohled může zdát jako super inkluzivní policy s oblečením padnoucím všem typům postav, která potírá rozdíly ve velikostech, opak je pravdou. Oblečení bylo v malých rozměrech. Vzedmula se vlna negativních reakcí, které se začaly šířit na sociálních sítích. Podle mnohých dala značka jasně najevo, že ji můžou nosit pouze ti nejhubenější.

Šikana, rasismus a diskriminace na pracovišti

Dokument také ukazuje, že obsluha v obchodech byly navíc vždy bílé, štíhlé, blond slečny. Zaměstnankyně ve skladech a na pozicích, které „nebyly vidět“, však podle výpovědí tento stereotyp už nesplňovaly. Dalším problémem, který se v souvislosti se značkou řešil, byla šikana na pracovišti. Ze strany vedení značky se jim dostávalo rasistických a sexistických zpráv. Zaměstnankyně musely každý den fotit své pracovní outfity a posílat je CEO in his fourties značky pro posouzení.

Také customer service byl podle zákazníků a zákaznic nepomenutelný. Lidé se často setkávali s protivnou a judgy obsluhou a své storytimes nahrávali na TikTok.

Udržitelnost

A s negativními stránkami značky nekončíme. Od bodyshamingu přecházíme k problému s udržitelností. Brandy Melville je zkrátka fast fashion značka. Primárně se drží trendů a tím pádem nové kousky a kolekce musí vyrábět a vyměňovat velmi rychle. Kromě jakéhosi fanouškovského kultu se tak dokument věnuje také stránce udržitelnosti a dopadu fast fashion řetězců na životní prostředí.

Už 10. dubna se můžeš na tenhle dokument podívat na HBO Max !