Twitch se v posledních měsících čím dál víc snaží propagovat na své streamovací platformě reklamy. Jeden z největších streamerů u nás, Agraelus, dostal od Twitche nabídku za 150 tisíc, kvůli svým fanouškům ale odmítl.
Twitch, který spadá pod Amazon, v poslední době zvažuje několik aktualizací, které se mají především týkat placení svých nejlepších tvůrců, uvedla ve středu agentura Bloomberg.
Zvažované aktualizace mají pobízet streamery, aby spouštěli více reklam. Údajně se také plánuje snížení tržeb z předplatného kanálů v programu partnerství na 50 % z aktuálních 70 %.
Výměnou za to má Twitch nabídnout partnerům osvobození od exkluzivity a umožnit jim streamovat na YouTube nebo Facebooku a Googlu, což momentálně není možné.
O nových aktualizacích na Twitchi mluvil před nedávnem i jeden z našich největších streamerů Agraelus. Ten od společnosti dostal nabídku, že pokud si nechá přehrát tři minuty reklam během hodiny vysílání, dostane měsíčně 150 tisíc korun. Streamer ale kvůli blahu svých fanoušků nabídku odmítl.
„Čau, malé oznámení. Twitch od května spouští nový reklamní program. Jako přednímu tvůrci mi nabídli 150 tisíc korun za přehrání tří minut reklam každou hodinu streamu. Odmítl jsem, protože reklamy jsou ještě otravnější, než jsem já. A navíc mi dáváte mnohem víc peněz, než kolik bych si kdy zasloužil, takže proč vám znepříjemňovat vysílání," napsal Agreaelus na Instagramu.
Agraelus se tak opět ukázal jako jeden z mála streamerů, který opravdu myslí především na své fanoušky než na výdělek.
O tom, že Twitch plánuje nové aktualizace, psal na konci dubna na Twitteru také novinář Zach Bussey, který se právě na Twitch specializuje. Tomu se podařilo získat screenshoty nového systému fandění tvůrcům.