Na letošním pražském Fashion Weeku se předvedli i studenti nejrůznějších škol. V rozhovorech zjistíš, co je nejvíc inspiruje.
Studenti z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Technické univerzity v Liberci a vysoké školy UMPRUM předváděli své práce na molech letošního Fashion Weeku, a úspěšně! Nové tváře představily kolekce inspirované nejen uměleckými směry, jako je kubismus, minimalismus nebo surrealismus, ale třeba i zvířaty, hudebním hnutím nebo lidskou psychikou.
Kateřina (Technická univerzita v Liberci): Dneska prezentuju dvě kolekce – jednu bakalářskou práci a jednu semestrální práci. Bakalářská práce je na téma pes a člověk, semestrální práce na téma láva, sopka a magma.
Ondřej (Technická univerzita v Liberci): Asi jako čistota, minimalismus... To jsou ty dvě hlavní slova, klíčový.
Ondřej (Univerzita Tomáše Bati): Kolekci bych pár slovy popsal jako neotřelou, arogantní, vzdušnou a zároveň jistým způsobem rockerskou.
Sofie (Univerzita Tomáše Bati): Moje kolekce se jmenuje Kalemaria. Tento název je odvozen od toho, co je na ní nejvíce vidět, a to jsou barvy. Celá kolekce je založena na vlivu barev oděvu na psychiku člověka. Dále je inspirovaná bipolární poruchou.
Valerie (UMPRUM): Moje kolekce je určitě výrazná, extravagantní a sebeprezentující.
Jan (UMPRUM): LGBTQ+ friendly a určitě odvážná.
Kateřina: V první kolekci sílou barev ve struktuře, pro druhou kolekci je to právě Border kolie Mali.
Ondřej: Nejvíc 20. stoletím. Hlavně kubismem a abstrakcí, takže uměním 20. století.
Ondřej: Prvotní inspirace byla v 70. letech minulého století v hudebním hnutí Glam Rock, múzami se stali Mick Jagger, David Bowie a jim podobní.
Sofie: Hlavně v bipolární poruše. Pro mě bylo nejdůležitější najít vztah, jak se dá pomocí oděvů a barev simulovat nějakým způsobem mysl k různým pocitům.
Valerie: V této kolekci jsem se inspirovala surrealismem a Andrém Bretonem, což byl surrealistický básník a teoretik, vlastně napsal i manifest surrealismu. Takže hlavně u něj, v jeho básních, v jeho snovosti a určité harmonii.
Jan: Inspiraci jsem čerpal ze subkultury, která vznikla v Americe v 70. až 90. letech.
Kateřina: Ze zahraničí asi ne, zůstávám tady, v Česku. Nejvíc se mi líbí práce Jana Černého a sleduju třeba Kláru Holanovou.
Ondřej: Líbí se mi obecně práce, kterou dělá značka Han Kjøbenhavn, pak samozřejmě Prada a teď jsem zvědavý na Polanku!
Ondřej: Zahraničního designera bezpochyby Maisona Margielu, ten je vlastně i nejdůležitější pro mě osobně, pro nějakou tvorbu.
Sofie: Tohle je těžká otázka. Já na ni nerada odpovídám, protože se mi hodně mění styl a hodně záleží na různých aktuálních kolekcích. Teď, když jsme u barev, tak jdu na stáž k Tereze Rosalii Kladošové. Co se mi jinak hodně líbí, tak je tvorba Natálie Dufkové.
Valerie: Určitě nějakého mám, ale chtěla bych asi říct, že se až tak moc neprezentuju, neinspiruju designery, ale vlastně tím, co vidím okolo nás. Mým největším inspiračním zdrojem je sama příroda. Myslím si, že příroda je ten nejnádhernější tvůrce, dokáže vytvářet úžasné věci. Snažím se tolik nevnímat okolí, aby mě to nějak nesvazovalo, k něčemu nepoutalo. Teď zrovna v rámci mé surrealistické práce je ale inspirací Schiaparelli.
Jan: Těch je spousta, ale určitě mezi ty hlavní favority patří Colin Horgan z Londýna.