V současné době snad neexistuje nikdo, kdo by neslyšel o Squid Game. Popularita seriálu vzrostla až do takových rozměrů, že se jím inspirovali i jihokorejské odbory. Zaměstnanci totiž vyrazili demonstrovat za pracovní podmínky v kostýmech ikonických strážců v červených kombinézách.
Popularita Squid Game možná zašla až moc daleko. Na konci října totiž vyšly do ulic jihokorejských měst desetitisíce dělníků na protest za lepší pracovní podmínky a vyšší minimální mzdu, všichni oblečení jako ikoničtí strážci ze zmíněného hitu Netflixu.
Odhadem zhruba 80 tisíc členů odborů protestovalo ve 13 městech v Jižní Koreji, a to i přes to, že v zemi aktuálně platí přísné restrikce a zákaz veřejného shromažďování. (shromáždění více než 99 lidí jsou v současné době kvůli Covidu-19 omezena).
Squid Game získalo v Jižní Koreji popularitu zejména kvůli tomu, že zobrazuje reálné finanční problémy, které trápí tamní obyvatele a vznikají právě zejména kvůli špatným pracovním podmínkám. Podle studie NCBI pracují průměrní Jihokorejci 44,6 hodin týdně, což je vysoko nad mezinárodním průměrem.
Squid Game se v říjnu stal nejsledovanějším seriálem z produkce Netflixu, sledují ho diváci ve více než 90 zemích světa. Seriál tak sesadil z trůnu dosavadní hit Bridgerton. Survival drama vypráví o životě zadluženého čtyřicátníka Seong Gi-Huna, který se zapojí krvavé hry o peníze a vlastní život.
Hlavní inspirací celé série je pak dětská hra Ojingeo geim, neboli Hra na oliheň, kterou se baví korejské děti. Jednu z hlavních rolí seriálu ztvárňuje také jihokorejská modelka HoYeon Jung, kterou Vogue nazval "příští korejskou topmodelkou".