Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Zepotha explained! Film, který všichni znají, ale vlastně neexistuje

Horrorový indie snímek, který sice neexistuje, ale TikTok je i tak plný editů a teorií o něm. Jde o vtip, nebo dobrý marketingový tah?

Možná je to pro tebe úplná novinka, anebo toho máš naopak plnou FYP, ale Zepotha je právě teď na TikToku obří téma.

Zdroj: urbandictionary.com

Ale co to vůbec je? Jedná se o indie hororový snímek z 80. let. Nebyl moc známý, jelikož se neobjevil v kinech a na streamovacích platformách přistál až kolem roku 2019, kdy začal získávat větší pozornost mezi naší generací. To bylo způsobeno tím, že existoval jenom na VHS, a to ve velmi malém počtu.

Mnoho mladých lidí na TikToku říká, že si pamatují film z dětství, dokonce to přirovnávají k velmi traumatickému zážitku, a popisují příběh filmu, který, no... NIKDY NEXISTOVAL!

Film Zepotha nikdy neexistoval, takže se neboj, že jsi neviděl/a skvělý film z osmdesátek.

Kde se ale tedy vzal?

Na účtě umělkyně @emilyjeffri, která chtěla promovat svoje nové album. Na TikTok umístila video, kde hraje píseň z nacházejícího alba s následujícím popiskem: „...what if we created a fake 80s horror movie called Zepotha...“.

Video se během pár dnů stalo virálním a tvůrci na TikToku začali šílet. Edity na film, tvorba plakátů, videa, kde se mluví o zápletce a jak si ji pamatují z dětství, cosplaye na postavy, dokonce vznikl i TikTok filtr. Stala se z toho šílená senzace, která pohltila celý TikTok, a dokonce i zmátla mnoho lidí, protože ne každý věděl, že film vlastně neexistuje a jedná se o inside joke.

Sama jsem byla při hledání více informací zmatená a nebyla jsem si jistá, jestli film opravdu byl nebo nebyl natočený, až tak se tenhle malý nápad rozvinul!

Umělkyně teď dokonce vyhlásila soutěž o 500 liber in cash, která spočívá ve vytvoření shortfilmu na téma Zepotha.

Krom toho, že se z falešného filmu stal TikTok trend, se zároveň jedná i o skvělý marketingový tah, skrze který může Jeffri promovat svou hudbu. Dokonce se jedná o tak velký trend, že si ho všímá i Netflix.

Tak co, viděl/a jsi Zephotu?