Vegan značka, kterou ucítíš na míle daleko, podporuje ekologii a i bez sociálních sítí dokáže být virálnější než půlka beauty brandů. Ano, řeč je o Lushi a v dnešním článku ti ukážu, že tenhle brand je mnohem víc než jen bomby do vany!
Nejspíš netřeba vysvětlovat, ale kdyby náhodou! Lush je britská kosmetická značka, známá po celém světě pro své voňavé a barevné produkty, které jsou v první řadě ručně vyráběné a etické vůči životnímu prostředí i společnosti.
1970s-80s: Začátky s The Body Shop
Mark Constantine a Liz Weir založili malou firmu Constantine & Weir zaměřenou na bylinné receptury dělané přímo v kuchyni Marka a manželky Mo Constantine.
Později se propojili se zakladatelkou The Body Shop, Anitou Roddick, které začali dodávat své produkty. Mnoho z prvních ikonických produktů The Body Shop tedy pochází právě z jejich spolupráce.
Postupně se stali největším dodavatelem Body Shopu až do počátku 90. let, kdy značce začalo vadit, že nevlastní receptury mnoha svých výrobků. Proto firmu Constantine and Weir odkoupili, a to i s recepturami.
1990s: Cosmetics To Go
Všechno zlé je ale k něčemu dobré. Díky prodeji receptur v devadesátkách vzniká Cosmetics To Go - inovativní zásilkový katalog s čerstvou, kreativní kosmetikou. Jak jinak…🌱
Firma si získává obrovskou popularitu a už tehdy vznikaly Lush produkty, které dnes známe. Ekonomicky byl ale projekt neudržitelný, a tak firma zkrachovala.
1995: Založení Lush
Zkušenosti z Cosmetics To Go vedly k založení Lush v britském městečku Poole! Zakladatelů bylo šest: Mark Constantine s manželkou Mo Constantine, Rowena Bird, Helen Ambrosen, Liz Bennett a Paul Greeves.
Hodnoty značky byly už odpočátku takové jako dnes. Důraz kladly na čerstvou výrobu, etiku, žádné testování na zvířatech a vždy bojovali proti nadměrnému používání plastů a zbytečných obalů v (nejen) kosmetickém průmyslu a zapojovali se do celosvětových kampaní, které bojují za lepší svět.
2000s: Globální expanze
Lush se z malého obchodu rozrůstá do celosvětové sítě prodejen a díky své identitě se stává značkou, kterou dnes zná snad každý. Nachází se v 49 zemích a má celkem 869 poboček.
2024–2025: Full circle moment
O několik úspěšných charitativních akcí, kolaborací s velkými značky a new bestsellers později Lush pokořil další milník.
Jelikož The Body Shop zkrachoval, do Lushe se vrací původní receptury, které pro Body Shop kdysi vytvořili!
Mimo to oslavil Lush letos 30. narozeniny.🎂 Srdce značky stále bije právě v Poole, kde to vše začalo a kam jsem se s Lushem mohla v roce oslavy kulatin podívat.
Asi tě nepřekvapí, že to byl nejvoňavější výlet, co jsem kdy zažila!