Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Zákulisí firmy Lush a fun facts, které o značce určitě nevíš!

Vegan značka, kterou ucítíš na míle daleko, podporuje ekologii a i bez sociálních sítí dokáže být virálnější než půlka beauty brandů. Ano, řeč je o Lushi a v dnešním článku ti ukážu, že tenhle brand je mnohem víc než jen bomby do vany!

First things first 

Nejspíš netřeba vysvětlovat, ale kdyby náhodou! Lush je britská kosmetická značka, známá po celém světě pro své voňavé a barevné produkty, které jsou v první řadě ručně vyráběné a etické vůči životnímu prostředí i společnosti.

Nail inspo pro nadcházející hoa hoa season

@artsy.quynh

Timeline od založení až po Adél na press tripu 👩🏻‍🦰🧴

1970s-80s: Začátky s The Body Shop

Mark Constantine a Liz Weir založili malou firmu Constantine & Weir zaměřenou na bylinné receptury dělané přímo v kuchyni Marka a manželky Mo Constantine.

Později se propojili se zakladatelkou The Body Shop, Anitou Roddick, které začali dodávat své produkty. Mnoho z prvních ikonických produktů The Body Shop tedy pochází právě z jejich spolupráce.

Postupně se stali největším dodavatelem Body Shopu až do počátku 90. let, kdy značce začalo vadit, že nevlastní receptury mnoha svých výrobků. Proto firmu Constantine and Weir odkoupili, a to i s recepturami.

1990s: Cosmetics To Go

Všechno zlé je ale k něčemu dobré. Díky prodeji receptur v devadesátkách vzniká Cosmetics To Go - inovativní zásilkový katalog s čerstvou, kreativní kosmetikou. Jak jinak…🌱

Firma si získává obrovskou popularitu a už tehdy vznikaly Lush produkty, které dnes známe. Ekonomicky byl ale projekt neudržitelný, a tak firma zkrachovala.

1995: Založení Lush

Zkušenosti z Cosmetics To Go vedly k založení Lush v britském městečku Poole! Zakladatelů bylo šest: Mark Constantine s manželkou Mo Constantine, Rowena Bird, Helen Ambrosen, Liz Bennett a Paul Greeves.

Hodnoty značky byly už odpočátku takové jako dnes. Důraz kladly na čerstvou výrobu, etiku, žádné testování na zvířatech a vždy bojovali proti nadměrnému používání plastů a zbytečných obalů v (nejen) kosmetickém průmyslu a zapojovali se do celosvětových kampaní, které bojují za lepší svět.

Niche barevné kombinace, které si zamiluješ. Inspo pro tvoje outfity, make-up i interiér

@mayakovacevic

2000s: Globální expanze

Lush se z malého obchodu rozrůstá do celosvětové sítě prodejen a díky své identitě se stává značkou, kterou dnes zná snad každý. Nachází se v 49 zemích a má celkem 869 poboček.

2024–2025: Full circle moment

O několik úspěšných charitativních akcí, kolaborací s velkými značky a new bestsellers později Lush pokořil další milník.

Jelikož The Body Shop zkrachoval, do Lushe se vrací původní receptury, které pro Body Shop kdysi vytvořili!

Mimo to oslavil Lush letos 30. narozeniny.🎂 Srdce značky stále bije právě v Poole, kde to vše začalo a kam jsem se s Lushem mohla v roce oslavy kulatin podívat.

Asi tě nepřekvapí, že to byl nejvoňavější výlet, co jsem kdy zažila! 

Green Hub

  • Jedním z nejzajímavějších míst, která jsem v rámci tripu navštívila, byl Green Hub. Je to místo, kde Lush recykluje, vymýšlí nové techniky, jak být etičtější, a také kde se skladují staré rekvizity z eventů nebo vybavení z poboček. I to se přece dá využít znovu a znovu… Mnoho značek by se mělo tohle učit! 
  • Do teď mě fascinuje, že Lush zpracovává opravdu všechno možné a dává tomu druhý život. Přiznám se, že jsem chvílemi uvažovala, kde se skrývá nějaký háček! Neskrývá… ❤️‍🩹

Lush manufaktura

  • Další zastávkou byla manufaktura Lushe, kde se vyrábí všechny ty ikonické bomby do koupelí, masky, krémy, šampony… u name it! Za každým produktem stojí opravdoví lidé, kteří míchají, tvarují a balí každý kus. I bomby jsou malované ručně!
  • Mimochodem v části, kde se dělají masky, to spíše vypadá jako smoothie bar, mají tam lednici plnou ovoce, zeleniny, jogurtů, bylinek…

První Lush prodejna a Lush Spa

  • V Poole jsem se podívala i do první Lush prodejny na světě. Je to malinký, roztomilý obchod, ve kterém se nachází i Lush Spa. To bohužel v Česku ještě zatím nemáme. Nabízí řadu holistických rituálů, kde si vybere každý. Já šla na Karma treatment.

Carey’s Secret Garden

  • Jedno odpoledne jsme vyrazili i mimo centrum do Carey’s Secret Garden, což je kouzelná zahrada ukrytá v Dorsetu. Tu vybudoval syn Marka a Mo, parfumér Simon Constantine. Zahrada je přístupná i veřejnosti, vstupenky stojí devět a půl libry pro dospělé a pět a půl libry pro děti.
  • Lush odtamtud odebírá čerstvé bylinky a květiny.

13 fun facts o Lushi

  1. Lush actually vynalezl bomby do koupele! První z nich byla Butterball, která se dá koupit dodnes.
  2. Málokdo to ví, ale Lush má svůj vlastní Lush Club, kde získáváš přístup k novinkám jako první, než se dostanou na web a do prodejen, a dokonce i slevy. Například nedávno tam byly 50% summer sales pouze pro členy. Pokud bys o to měl*a zájem, stáhni si aplikaci Lush, kde vše najdeš.
  3. Dále existuje i koncept Lush Kitchen, kde si za předplatné můžeš kupovat exkluzivní odběratelské boxy, ve kterých ti přijdou až z Anglie produkty, které vůbec nejsou dostupné na webu ani v prodejnách. Každý měsíc posílají nový balíček, ale nemusíš odebírat každý, vždycky si můžeš vybrat, co chceš, protože produkty si můžeš předem prohlídnout na webu. Stojí to 945 korun.
  4. Na zadní straně každého produktu je portrét člověka, který ho vyrobil.
  5. Většinu zaměstnanců tvoří ženy, a to 73 procent. Velkou část z toho vysvětluje větší zájem o retail ze strany žen, ale i ve správní radě najdeš 60 procent žen a 40 procent mužů. 
  6. V obchodě si můžeš zdarma nechat udělat diagnostiku pleti a vlasů s následnou skincare konzultací či ošetřením pleti.
  7. 10 procent Lushe vlastní zaměstnanci a zaměstnankyně.
  8. Lush nepoužívá žádné sociální sítě a to z toho důvodu, že nechtějí podporovat Metu. Nelíbí se jim nedostatečná ochrana uživatelstva a regulace obsahu. Mimo to nemají zájem podporovat něco, co má špatný vliv na naše mentální zdraví. Každopádně i přes to jsou Lush produkty neustále virální. Pamatuješ na to, když Leah Kateb z Love Island USA zmínila, že miluje sticky dates?
  9. Lush podporuje své zákaznictvo v recyklaci. Když vrátíš pět jakýchkoliv obalů, dostaneš zdarma čerstvou masku nebo slevu na další nákup.
  10. Plasty, které Lush využívá, jsou vylovené z oceánů.
  11. Kdokoliv ze zaměstnanectva může přijít za vedením a navrhnout jim nápad na svůj produkt. Takto například vzniklo mýdlo ve tvaru melounu, z něhož se výtěžek později použil na podporu duševního zdraví dětí v Palestině.
  12. Každý produkt má originální, často goofy název (pamatuješ na „Sex Bomb“?). Názvy často navrhují přímo zaměstnanci, kteří produkty vyrábějí. 
  13. V prodejnách Lush si můžeš uspořádat narozeninové oslavy, rozlučku se svobodou nebo cokoliv budeš chtít! Součástí může být workshop, jak si vyrobit vlastní produkty.

Velké díky Lushi za krásný press trip a za to, co dělají pro planetu i společnost.🌱🩷