Kdybys mi řekl*a v roce 2020, že budem o lidech z Hype House mluvit za 5 let jako o Grammy nominated artists, asi bych se ti vysmál.
Tohle možná zní jako šílená kariérní trajektorie, ale je to tak. Z TikToku se nedávno Addison Rae i Alex Warren dostali mezi vybranou skupinu lidí, kteří získali nominaci na prestižní ceny Grammy.
Jména Addison i Alexe jsi poprvé mohl*a začít slýchat v letech 2020 až 2021, kdy se díky Hype House (dům creatorů a creatorek, kteří spolu točili obsah) stali doslova americkou TikTok royalty. Díky tomu patřili mezi lidi, kteří měli nejsilnější osobní brandy a masivní preferenci a sílu v rámci algoritmu sociálních sítí.
Další krok? Stali se z nich mediálně známé osobnosti, které byly rozkročené na další sociální sítě, vybudovaly si fandom a získaly pozornost i tradičních médií.
Marketingově je ale zajímavý shift jak Alexe, tak Addison od jejich původní kariéry, které využili jen jako launchovací platformu pro to, co reálně chtěli dělat a ohledně čeho byli passionate.
Alex Warren otevřeně měl problémy ohledně toho, že je ve své post-Hype House éře vnímaný jenom jako tiktoker, takže se rozhodl rozrůst svou prezenci na YouTube. Tam se fokusoval na delší storytelling a osobní dokumenty, čímž si budoval více mature brand. Na to pak napojil svojí hudební kariéru, která má emoční a často terapeutický subtext.
Addison Rae se z TikToku vydala více cestou mainstreamové celebrity, která se nejprve pustila do herectví, a přestože její netflixovský remake He's All That byl flop, otevřel jí další dveře. Naposledy jsi ji mohl*a vidět ve 3. řadě true crime seriálu Monster o Edu Geinovi. Odtud se Addison vydala spíše k hudbě, kde příjemně překvapila.
Jak Alexova, tak Addisonina hudba všechny překvapila tím, že byla upřímně dobrá a nejen klasická influencerská hudba zaplacená jejich penězmi.
Addison na své hudbě spolupracovala s Charli XCX, Bennym Blancem nebo Omerem Fedim, kteří tvoří většinu zvuku současné hudby. A to se povedlo, protože její debut single Diet Pepsi strávil více jak 20 týdnů v hitparádě Billboard 100. Alex se z mainstreamu vydal více do alt-popu, kde spolupracoval se jmény jako Andrew Goldstein nebo Travis Braker, která mu také dodala hudební popstar kredibilitu. Jeho songu Ordinary jsi na reelskách nebo tiktocích mohl*a jen těžko uniknout.
Ve své hudební kariéře, ale oba nezapomínají na své kořeny a dobře umí oslovit primárně Gen Z na TikToku skrze svůj brand i storytelling. Jejích zpovídací, deníkové a upřímné písničky jsou něco, co na TikToku velmi často dobře funguje a z čeho se stane sound. Lidé se díky tomu cítí blíže jednotlivým umělcům a umělkyním.
Addison tak třeba „leakla“ svoje Nothing On (But the Radio), které bylo virální, protože ho lidé vážně chtěli slyšet. A Alex často sdílí raw a emoční nahrávky přímo ze studia. Nejsou jediní, kdo se stali nejprve internet famous a pak až je začali seriózně brát hudební studia, která je pod sebe podepsala, ale jsou nejvíc zářnými příklady.
Addison Rae i Alex Warren jsou nominovaní v kategorii Best New Artist na 68. ceny Grammy, které se budou udílež na začátku února 2026.
zdroje: Grammy, Hits, LearningPeople, NewYorker, RollingStone,