Značka Dolce & Gabbana hostila svatbu a rodinou akci Kardashians v Itálii, která má luxusnímu módnímu domu přinést bezplatnou publicitu v hodnotě milionů euro. Jenže značka je problematická už několik let, a dokonce urážela i samotnou rodinu Kardashians.
Fotky ze svatby Kourtney a Travise obletěly celý internet. Opulentní akci by mohl přehlédnout v posledních dnech jen málokdo a módní dům Dolce & Gabbana se najednou stal senzací. Hostování svatby a italské dovolené rodiny Kardashians byl ale propočítaný krok značky, kterým se chce zviditelnit.
Zakladatelé Stefano Gabbana a Domenico Dolce podle listu The Daily Mail popřeli, že by se s rodinou dohodli na exkluzivní sponzorské smlouvě, a jejich mluvčí uvedl, že pouze „hostili tuto šťastnou událost".
Všichni členové rodiny ale po celý víkend nosili pouze oblečení od DG a všechny jejich příspěvky nesly právě toto označení.
Před několika lety bylo toto návrhářské duo kritizováno za rasistickou reklamní kampaň, která zobrazovala asijskou modelku, jak se snaží jíst italské pokrmy hůlkami. „Je to pro tebe moc velké?" ptá se povýšeně hlas v pozadí (samozřejmě mužský), když se modelce nedaří hůlkami zvednout obří cannoli. Poté, co se jedna uživatelka Instagramu a modelka Michele Tranovo k této kampani vyjádřila, Stefano Gabbana jí udájně napsal do DMs a řekl: „Čína, ignorantská špinavá smradlavá mafie."
V roce 2012 značka poslala bílé modelky po molu v náušnicích připomínajících koloniální sochy Blackamoor, které zobrazují černochy jako rasistické karikatury.
V roce 2013 se Gabbana zúčastnil večírku v black face.
Dolce i Gabbana v roce 2015 uvedli, že jsou proti tomu, aby homosexuální páry adoptovaly děti.
O rok později vydali boty za 2 000 dolarů nazvané „Slave Sandal".
V roce 2018 Gabbana okomentoval sérii fotek, kde byly představeny outfity Seleny Gomez a dodal „she's so ugly!!!".
A pokud ani to rodině Kardashians nestačí a zvládnou to přehlédnout, pak už vůbec nedává smysl, proč by podporovali a zviditelňovali značku, která je roky urážela.
Gabbana popsal rodinu jako „the most cheap people in the world".
Rodina Kardashians mohla požádat či navázat spolupráci (hostování jejich svatby) s jakoukoliv značkou na světě. Problematické je, že si vybrali právě DG, značku, kterou lidé z odvětví už dělší dobu neuznávají – právě kvůli důvodům zmíněným výše. Lidé za módním domem jsou očividně rasisté a anti LGBTQ+, kteří neuznavájí základní lidská práva. A právě takovýmto lidem by se pozornost dávat neměla. Zvlášť když jste jedna z nejbohatších rodin na světě a můžete si vybrat ke spolupráci KOHOKOLIV.