Celosvětově známá značka s dámským spodním prádlem v poslední době zažívá samé ups & downs. Proč málem zbankrotovala, kdo z jejích neúspěchů nejvíce vytěžil a jak se daří jejímu znovuzrození?
Značka zažívala největší boom na přelomu tisíciletí. Velkolepé módní přehlídky, jež pomohly nastartovat kariéry modelkám jako Tyra Banks, Gisele Bündchen nebo Heidi Klum, se kvůli #MeToo rychle změnily v jejich největší noční můru. Hnutí MeToo začalo upozorňovat na přehnaně erotické kampaně, představování ženy jako pouhého předmětu pro mužské uspokojení a silný body shaming. Reakce společnosti byla natolik silná, že samotné zákaznice si začaly stěžovat na nedostačující kvalitu produktů.
Na přelomu roku 2019 a 2020 vyšel na povrch skandál ohledně Jeffreyho Epsteina, který byl společně s ostatními významnými lidmi obviněn ze zneužívání mladých dívek. Epstein byl blízkým přítelem Lese Wexnera – zakladatele L Brands a majitele Victoria's Secret. Značka i přes tento skandál nadále spolupracovala s modelingovou agenturou MC2 Model Management, jež byla obviněna z obchodování se sexuálními praktikami.
V roce 2020 díky investigativní činnosti magazínu The New York Times vyšlo najevo, že značka již dlouhodobě zaujímá misogynní přístup, sexuálně zneužívá a šikanuje "své" modelky. Bývalí zaměstnanci v rozhovoru pro Insider v roce 2019 přiznali, že v tehdejších letech nebylo možné prosadit jakoukoliv změnu a už vůbec ne změnit celkovou image značky, jelikož právě Les Wexner a tehdejší marketingový ředitel Ed Razek měli vše pod kontrolou.
V roce 2019 představila svou značku spodního prádla zpěvačka Rihanna, která svou módní přehlídkou oslavila ženskou diverzitu od všech různých typů ženského těla po krásu všech kultur. Tímto si značka Savage okamžitě získala velkou přízeň všech žen.
V současné době je hlavním CEO ve Victoria's Secret Martin Waters, který dříve vedl internacionální divizi pro L Brands. Značka má pod novým vedením za hlavní cíl uspokojit přání všech žen, nikoliv můžů. Značka chce prezentovat své produkty, tak aby se v nich cítila přitažlivě každá žena. Celkový vzhled značky se razantně změnil – přehnaně sexuální fotky nahradily kampaně podporující body positivity.
Victoria's Secret se také snaží obměnit staré designy některých poboček a doplňuje je plus size manekýnami. Martin Waters přiznává, že tyto změny přinášejí ovoce a ženy po celém světě si nových nápadů a obměn začínají všímat, což povznáší celkovou image značky. Martin také uznává, že firma má před sebou ještě dlouhou cestu, aby opět vytvořila prostředí, ve kterém se ženy budou cítit příjemně, a ne v ohrožení.
V jejich nové kampani oslavující Den matek s názvem Love Cloud můžeme vidět fotografie jak těhotných žen, tak žen různých velikostí, věků a s různými příběhy. Značka se v současné době zaměřuje převážně na svou novou misi – prodávat nejlepší podprsenky na trhu.
Jak se bude rebranding dařit, uvidíme v následujících letech. Díky opětovanému návratu modelek jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber můžeme ale s klidem říct, že se jim zatím daří. Dobrou zprávou na závěr je, že značka přiznala, že by své ikonické módní přehlídky velmi ráda jednou vrátila zpět, ale nikoliv tak, jak jsme je doposud znali.
.