Hra Deadlock překonává hranici 100 tisíc hráčů současně, ale zatím je dostupná jen pro vybrané jedince. Zatímco tisíce hráčů touží po pozvánce do hry, komunita okolo dalších her od studia Valve se obává, že jejich oblíbené tituly upadají do pozadí.
Legendární herní studio Valve, které stojí za hity jako Half-Life, Counter-Strike a Dota 2, znovu otřásá herním světem. Jejich nový projekt Deadlock během uzavřeného testování přitahuje pozornost hráčů z celého světa. Ačkoliv je hra ve fázi "pouze pro zvané" a oficiálně nedostupná pro veřejnost, pokořila hranici 100 tisíc souběžně hrajících uživatelů, což je úctyhodný výkon.
Hra se tedy momentálně nachází v uzavřeném play-testu, což znamená, že se do hry dostanou pouze hráči*ky a tvurci*kyně, kteří obdrží od vývojářů pozvánku.
Deadlock je kompetitivní střílečka z pohledu třetí osoby, zaměřená na týmovou spolupráci a taktiku. Hráči přebírají roli operativců s unikátními schopnostmi a arzenálem zbraní, které využívají pro boj o nadvládu na dynamických mapách. Hra se v mnoha aspektech liší od předchozích titulů studia a zdá se, že Valve plánuje soustředit většinu své pozornosti právě na tento projekt.
Navzdory omezenému přístupu je Deadlock na vrcholu zájmu komunity. Jedním z důvodů je samotné jméno Valve, které má za sebou řadu ikonických her. Dále pak exkluzivní "invite-only" systém, který vytváří dojem exkluzivity. Hráči, kteří se do hry dostali, se dělí o své zážitky na sociálních sítích a streamovacích platformách, což vytváří vlnu nadšení mezi těmi, kteří na pozvánku stále čekají.
S obrovským zájmem o Deadlock však roste i nespokojenost mezi komunitou Counter-Strike 2 a fanoušky jiných her od Valve, zejména Dota 2 a Team Fortress 2. Valve očividně věnuje většinu svých zdrojů Deadlocku, což vyvolává otázky ohledně budoucnosti dalších herních titulů.
Counter-Strike 2, relativně nový nástupce legendárního Counter-Strike, stále trpí řadou technických problémů a nedostatků. Rok po vydání chybí některé zásadní prvky z původního titulu a nový obsah přichází jen velmi pomalu. Fanoušci se proto začínají obávat, že Counter-Strike 2 bude trpět podobným osudem jako Team Fortress 2, které postupně ztrácelo podporu vývojářů.
Ačkoliv je Deadlock stále ve fázi uzavřeného testování, jeho popularita naznačuje, že by mohla být dalším velkým úspěchem Valve. Studio zjevně plánuje v budoucnu hru zpřístupnit širší veřejnosti, ale zatím není jasné, kdy přesně se tak stane. Komunita zatím napjatě čeká, jaké další novinky Deadlock přinese a zda se jí podaří udržet hráče v dlouhodobém horizontu. Komunita Counter-Strike však zatím zůstává na rozcestí, s obavami, že jejich milovaná hra bude zanedbávána.
Deadlock už teď ukazuje, že má potenciál stát se jednou z největších her v žánru. A pokud Valve bude pokračovat ve svém tempu, máme se v herním světě ještě na co těšit. Studio má však nyní před sebou velkou výzvu – dokáže udržet zájem o Deadlock, aniž by to bylo na úkor dalších herních titulů, které si již vybudovaly pevné místo na herním trhu?