Předtím, než se přesuneme do pařížského týdne módy, si pojďme shrnout uplynulý fashion week - a to ten milánský! Nadělil nám spoustu záživných shows od Alenky v říši divů, oslav Madonny až po olympijské módní hry.
Přehlídka, která rozhodně překvapila a nikdo to od ní nečekal, byla tentokrát od značky BOSS. Během milánského týdne módy představil BOSS svou kolekci „Out of Office“ s moderními styly, které odráží životní styl BOSS člověka - oblečení do tvé nine to five práce, které plynule přechází z kanceláře na večeři s přáteli.
Celkový koncept BOSS uchytil jako „útěk z rušného města“. Podle toho také vypadalo samotné molo na nádvoří Palazzo del Senato. V kouscích z kolekce se to samozřejmě také promítlo. Modelové a modelky vynesli volné oblečení jako hedvábné kabáty, ležérní košile s jednoduchými kapsami a šortky na míru, které sahaly pod kolena.
V obecenstvu jsme měli dokonce i českou reprezentaci, a to DJ NobodyListen.
Značka AVAVAV Beaty Karlsson je poháněna smyslem pro humor. Pokud si dobře pamatuješ virální momenty z minulých sezón, kdy modelky dramaticky kolabovaly uprostřed chůze, jejich oblečení se zcela rozpadalo a první řada na ně v reálném čase házela odpadky, tak šlo právě o značku AVAVAV.
Pro jaro 2025 se zdálo, že značka našla střední cestu: na sportovním molu v historické milánské sportovní aréně Forza e Coraggio si utahovala z posedlosti světem olympijských her tím, že vyzvala své modely a modelky, aby překonali světový rekord v běhu na 100 metrů (spoiler: většina z nich to vzdala, jiní telefonovali a jeden dokonce zvracel) a zároveň debutovala velmi reálnou a dobře navrženou spoluprací s adidas Originals.
Jelikož byl Diesel vždy neodmyslitelně spojován s denimem, tento materiál nemohl chybět ani na přehlídce SS25. Kulisy přehlídky byly totiž postaveny z více než 14 tun zbytků džínoviny, po které se procházeli modelky a modelové. A ani tato záplava džínoviny nebyla jen na parádu: celá souprava bude znovu použita, protože z džínového odpadu lze vytvořit materiály, jako je například džínový svitek, který má využití v automobilovém a izolačním průmyslu.
Domenico Dolce a Stefano Gabbana uspořádali nejdiskutovanější přehlídku týdne a pozvali Madonnu do první řady, aby sledovala odhalení kolekce, která jí byla věnována a inspirována. Modelky se jedna po druhé oblékly do ikonické podprsenky, kterou vyrobil francouzský návrhář Jean Paul Gaultier pro zpěvaččino turné Blond Ambition. Všechny vynesly i typickou Madonninu paruku. Přehlídka se vyvíjela jako oslava statusu módní ikony, který královna popu ve své éře definovala, a představovala looky odvozené od jejích nejvýznamnějších módních momentů.
Říká se, že se jednalo o jednu z nejlepších kolekcích návrháře Francesca Rissa. Čím zaujal v Miláně tentokrát? Staplem byly rozhodně úzké kalhoty, úzká ramínka a úzké obočí. Kolekce byla postavena na výrazných základních barvách - královské modři a sytě červené - a inspirovala se básní o bílém králíkovi, který se prohání po lese a v mžiku zmizí. Srovnání s Alenkou v říši divů bylo zřejmé skrz opakované citování Lewise Carrolla na přehlídkovém mole.
Nejvíce na přehlídce zázářily kousky jako sukně mořských panen, pláštěnky uvázané na uzel kolem krku, odvážné potisky růží a hravé pokrývky hlavy. A hvězdné obecenstvo přehlídce taky neuškodilo. V prvních řadách jsme mohli vidět Jacka Harlowa i Mayu Jamu, zatímco Paloma Elsesser, Irina Shayk a Anok Yai se prošly po mole.