Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

„Too pretty for a job“ aka komunikuj skrze slogany na tričku

Tričko jako manifest. Kde se to vzalo a jaké statements můžeš komunikovat v současnosti? 

Tees se sloganem nejsou jen módním doplňkem, ale vizuální řečí, která nonverbálně promlouvá a demonstruje nějaký statement. Občas takový nápis zanechá větší dopad než hodinová diskuze, ať už se jedná o drobnou provokaci, humor nebo politické stanovisko. Trička se sloganem jsou zkrátka must have, který by ve tvém šatníku rozhodně neměl chybět! 

Zdroj: Pinterest

Praise the roots

Slogany na oblečení mají hluboké kořeny v protestech, aktivismu a popkultuře. Obzvlášť během 60s a 70s se trička stala médiem pro sociální a politická sdělení jako jsou občanská práva, protesty proti válce nebo ženská hnutí. V 80s pak dominovala svými influential statementy na tričkách Katharine Hamnett, která ke sdělení používala jednoduchý blokový font, viditelný na několik metrů. 

Zdroj: Pinterest

Posun do současnosti přináší kombinaci nostalgických stylů právě z 20. století, ale taky potřebu vizuální autenticity. Fonty bývají víc bold, grafika někdy minimalistická, jindy zas s nádechem y2K a kýče. Hesla a jejich meaning se formují směrem k taglines, ironickým narážkám a nebo memes

Zdroj: IG @dior @mariagraziachiuri

I dnes je patrné, že slogan fashion často reflektuje politiku, společenskou angažovanost, nebo otázky identity. Prostě každá doba má svá témata, zájmy i humor, což mnohdy jako výrok iniciují jak celebs, tak například i studentstvo fashion designu. Právě ti jsou mnohdy fresh air představiteli a představitelkami kreativity, kteří dokážou proměnit jednoduchý nápis v něco, co kulturně rezonuje společností

Don’t get me wrong  - samozřejmě, že se do určité míry jedná také o trend, který se správnými pieces bude vždycky vypadat cool, ale přinejmenším je fajn se zamyslet i nad potenciálním dopadem toho, co můžeme svým oblečením komunikovat. 

Na co při výběru myslet? Tady máš key points:

Autenticita a sebevyjádření – nos něco, co tebou rezonuje a ne jen to, co vidíš na socials. Zároveň se ale zamysli nad relevancí fráze.  

Viditelná angažovanost – demonstruj svou podporu, protest, názor, humor nebo metaforu. Bude to česky, anglicky nebo combo? 

Design – nezapomeň na vizuální stránku aka font, grafiku a barvy. Dobře zvolené písmo totiž umocňuje sdělení. Also nepodceň ani materiál, barvu a střih trička jako takový. 

Kde koupit nebo vytvořit?

Možností je spousta – od online služeb a místních tiskáren nebo studií, kde si jednoduše nahraješ vlastní design a necháš si ho potisknout (a ani malé množství nebývá nákladné), až po širokou nabídku designer značek, módních řetězců nebo menších lokálních tvůrců.

Pokud stále nevíš, s jakým statementem se chceš prezentovat, co třeba tohle? 

Too pretty for a job

Send money (napiš číslo účtu)

I feel like 2007 Britney 

Yapper

Sassy, classy and a little bit smart assy

Sorry I’m not Rihanna. I don’t love the way you lie 

Good luck sending me mixed signals, I don’t event understand the direct ones 

I am not the same person I was 1 movie ago 

Enemies to lovers but it's between me and myself 

Do you do any sports? I run from reality

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.