Od La Roche-Posay přes Drunk Elephant až po Laneige. Trendy na TikToku reflektují, kdo se umístil v top desítce.
Rok 2022 je za námi, a my se proto musíme ohlédnout za uplynulými dvanácti měsíci, a to i v případě beauty segmentu. Výroční zpráva společnosti Spate, která analyzuje spotřebitelské trendy, odhaluje jména kosmetických značek, které zaznamenaly největší nárůst ve vyhledávání na Googlu.
Při pohledu na žebříček, který se zaměřuje na návyky v oblasti skincare na území USA, se ukazuje, že pomyslným dirigentem hype faktoru, vyhledávání a následně i nákupů je TikTok. Když si tvůrci zamilují nějaký produkt, je téměř jisté, že se stane součástí naší kosmetické rutiny.
Takto se na první místo dostala značka Supergoop!, která se specializuje na ochranné krémy s UV faktorem. Dosáhla nárůstu ve vyhledávání o 89 tisíc, a to především díky opalovacímu krému Unseen Sunscreen. Beauty geeks na této čínské platformě se do tohoto opalovacího krému zamilovali, protože jeho konzistence připomíná bázi pod make-up, což způsobilo prudký nárůst používání hashtagu #supergoop.
Podobný osud potkal i druhou značku v první desítce. Hashtag #LaRochePosay se může pochlubit více než 2 miliardami zhlédnutí a +81 tisíci vyhledávání na Googlu, a to díky popularitě řady Cicaplast B5 a Effaclar. Tyto bestsellery si influenceři a dermatologové natolik oblíbili, že je označují za skutečný dar z nebes na akné a jizvy po akné.
Video australské influencerky Anny Paul, která místo lesku na rty nanáší hydratační masku na rty Laneige (+57K), stačilo k tomu, aby jí i značce vyneslo miliony liků. The power of hype! Pozitivní hodnocení bronzujících kapek vyneslo Drunk Elephant na čtvrté místo s +55K, zatímco tónovaný opalovací krém EltaMD vděčí za šesté místo (+49K) videu Hailey Bieber, která jej zařadila do své každodenní beauty rutiny.
Mezi další zajímavá jména v žebříčku patří Goop (+32K) a Estée Lauder (+27K). Někde na půli cesty mezi svíčkami s vůní vagíny a nefritovými vajíčky je značka Gwyneth Paltrow. Na poli sociálních sítí si buduje solidní základnu, která ji udržuje relevantní i mezi velmi náročnou generací Z.
Na druhou stranu se Estée Lauder letos dostala na titulní stránky novin kvůli akvizici Toma Forda a lze předpokládat, že tento nový strategický tah ještě více zvýší vyhledávání kosmetického giganta v průběhu roku 2023. Tedy alespoň za předpokladu, že se mu podaří získat tvůrce TikToku svými produkty. Jak totiž ukazuje nejnovější top desítka značek, i v oblasti péče o pleť je to právě čínská sociální síť, která nám říká, co funguje.
Jak moc tě ovlivňují komentáře a videa, která vidíš na TikToku? Napiš nám to do diskuze!