Lidé v Americe berou obchody útokem a hromadně nakupují nové plátěné tašky v potravinovém obchodním řetězci Trader Joe's. Jestli ti to něco připomíná, nepleteš se. Není to tak dávno, co byl v každém druhém TikTok videu ikonický Stanley cup. Je Trader Joe's bag stejný případ?
Oblíbený americký obchodní řetězec s potravinami Trader Joe's je tvůrcem nového virálního produktu, kterého je plný TikTok, lidé po něm šílí a berou obchody útokem. A jeho popularita se dostává i za hranice Spojených států, a to konkrétně do Japonska. Proč?
Na počátku března tohoto roku dal obchod Trader Joe's do prodeje vlastní kolekci tote bags. Okamžitě se z toho stala virální senzace (a není se čemu divit, we all remember Lidl nazouváky). Lidé s nimi začali být absolutně obsessed a trend se začal šířit hlavně na TikToku, kde lidé tvoří s taškami fashion inspo a podle potřeby je používají jako kabelky. Jedná se přitom vzhledově o menší a trošku upravenou verzi L.L. Bean sinature Boat and Tote bag.
Řetězec tašky vyrobil ve čtyř barvách, modré, žluté, červené a zelené. Její prodejní cena jsou čtyři dolary, tedy necelých 100 korun. Tašky se nedají koupit online, ale jen fyzicky v obchodech, což zvýšilo zájem, exkluzivitu a tím pádem i přeprodejní cenu. Sadu všech čtyř barev se na eBayi podařilo najít za neuvěřitelných 1200 dolarů. Taková cena je sice rekordmanem, i ostatní ceny jsou ale několikanásobně vyšší, než ta původní.
Koncem měsíce března začal zájem zase opadávat a tašky se dají online sehnat do dvaceti dolarů, jedná se tak o klasický chvilkový trend a se Stanley cupem, u kterého nadšení vesměs přetrvává, se nedá porovnávat.
Terčem zájmu byl, je a pravděpodobně ještě chvíli bude naopak v Japonsku, kde se americké obchodní řetězce těší celkově velké oblibě. Influenceři a fashion fans se tam často oblékají do značek amerických řetězců a trendu říkají American Casual nebo Amerikajin. I Trader Joe's bag byla v Japonsku oblíbená dřív, než ve Spojených státech, protože si ji vozili turisti a celebrity jako suvenýr.
Celkově patří v Japonsku americké produkty, jako třeba trička s názvy různých amerických univerzit k oblíbeným a jsou jakýmsi společenským statusem, se kterým jejich nositelé ukazují studium nebo pobyt v zahraničí.
Trend Trader Joe's tote bags odejde stejně rychle, jako přišel, protože plátěných tašek je víc než dost. V Americe se sice trend porovnává s tím se Stanley cupem, za dva tři týdny už po nich ale neštěkne ani pes. V Japonsku se naopak ještě chvíli zdrží.
Zdroje:HighSnobiety, TheGuardian