TikTok se snaží poskytnout další možnosti pro monetizaci obsahu svým tvůrcům. Nová funkce Series umožní vybraným uživatelům dávat svůj exkluzivní obsah za paywall.
TikTok oznámil spuštění nové funkce Series, která umožní vybraným uživatelům nahrávat obsah za paywall. Snaží se tak rozšířit své nástroje na monetizování obsahu a poskytnout tvůrcům další možnosti, jak na jejich obsahu vydělat.
V současné době je TikTok Series k dostupný pouze hrstce vybraných tvůrců, ale v nadcházejících měsících budou pro ty, kteří hledají další možnosti monetizace, k dispozici žádosti o vstup do tohoto programu. TikTok využije počáteční fáze spuštění Series k tomu, aby pečlivě naslouchal své komunitě a získal zpětnou vazbu. Může tak případně změnit prostředí Series, aby co nejlépe vyhovovalo jak platformě, tak i jejím tvůrcům.
V Series můžou mít uživatelé až 80 videí, z nichž každé může trvat maximálně 20 minut. Běžní uživatelé mohou aktuálně nahrávat videa dlouhá do deseti minut. Cenu svých Series si budou určovat sami tvůrci. Diváci si následně jejich exkluzivní obsah budou moci koupit prostřednictvím jejich profilu, nebo přes proklik ve videu. Tvůrci budou mít v počátku ze Series 100 % výdělku po odečtení poplatků. TikTok si časem začne brát podíl, firma však zatím nesdělila o kolik procent se bude jednat.
TikTok jednoznačně uvedl, že obsah Series musí dodržovat jeho komunitní pravidla. Uživatelé nebudou moci využívat službu Series k publikování obsahu pro dospělé nebo obsahu, který porušuje zásady společnosti.
TikTok před dvěma týdny kromě Series oznámil beta verzi přepracované funkce Creativity Program. Tato iniciativa má tvůrcům pomoci zvýšit jejich příjmy a rozšířit možnosti jak na svém obsahu vydělat. Původně byl tento program k dispozici pouze vybraným tvůrcům, ale TikTok ho chce brzy nabídnout i ostatním. Společnost uvedla, že Creativity Program vznikl jako reakce na podněty klíčových tvůrců k jejich současným možnostem příjmu.
Rozšíření možností odměnění tvůrců ze strany TikToku je jasnou reakcí na konkurenci. YouTube začal tento měsíc vyplácet uživatelům peníze z reklamy u Shorts. TikTok tak neváhal a rychle zareagoval, aby nepřišel o své tvůrce.