Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Tiktoker s miliony views přesvědčuje svět, že make-up není jen pro ženy a queer lidi

Devatenáctiletý influencer Bách Buquen pomáhá bořit tabu, že muži by neměli používat make-up. Na TikToku sbírá miliony views, chválu i kritiku.

Před pár měsíci byl Bách Buquen průměrný creator z Paříže s několika tisíci sledujícími. Teď? Má přes 6 milionů followers a stal se jednou z ikon TikToku.

Over night success

Za jeho popularitou nestojí jen klasické „thirst trap“ videa bez trička nebo tanečky, co přitahují pozornost. (I když si ho určitě někdo vybaví ve spojitosti s písničkou Brother Louie!🕺) Důvodem, proč se stal téměř přes noc globální hvězdou, je make-up!

Hetero kluk s make-upem?

V poslední době se make-up stále více odpouští queer influencerům, jako je James Charles nebo Jeffree Star. I když samozřejmě stále čelí řadě hatu a urážek, o tom žádná. Větší vášně však rozhodně vzbuzuje stereotypně maskulinní a straight muž, který nosí make-up a ještě se líčí na veřejných místech. Ve společnosti zkrátka stále převládá názor, že „heterosexuální muži by se přece malovat neměli“ - a přesně proti tomu se snaží Bách bojovat.

Influencer začal make-up používat, když se jako dospívající snažil zamaskovat pupínky na obličeji. Nyní je to pro něj prostředek, jak se zkrátka cítit hezčí a lépe ve vlastní kůži. Jeho cílem na TikToku není jen fame, ale chce normalizovat make-up pro kluky a motivovat je k tomu dělat si se svým obličejem, co chtějí.

A dostává se pod kůži i velkým brandům. Za poslední měsíce už navázal spolupráci se značkami jako Armani Beauty, Charlotte Tilbury nebo Hugo Boss. A dokonce se objevil i ve videu pro Jacquemus! As he should.⭐️

V budoucnu můžeme čekat, že o něm (nejen) ve spojitosti s beauty ještě uslyšíme, a také, že se díky němu a dalším podobným influencerům bude rozšiřovat povědomí o tom, že není nic špatného na tom, aby si i kluci užívali svět make-upu.

Značky na tento zájem už teď začínají reagovat genderově neutrálními produkty. Například Anastasia Beverly Hills přišla na trh s balzámem a skin tintem pro muže.

Některé značky jako Tom Ford nebo Channel už tyto možnosti nabízejí delší dobu, jen produkty neškatulkují čistě jako kolekci pro muže, ale berou je jako unisex.