Od pádu stránek přes zpoždění prodeje až po výzvu generálního prokurátora státu Tennessee. Jak společnost Ticketmaster zmařila prodej lístků na turné Taylor Swift a dostala se do hledáčku ministerstva spravedlnosti?
Když po několika letech Taylor Swift ohlásila, že se opět chystá na světové turné, fanoušci byli nadšení. To jim ale nevydrželo dlouho. Swifties totiž netušili, že se musí utkat v bitvě o lístky, ve které nejspíš přijdou nejen o velkou sumu peněz, ale hlavně o nervy.
Aby se fanoušci vůbec dostali do úterního předprodeje, museli se zaregistrovat do programu Verified Fan společnosti Ticketmaster. Koncem pondělí společnost vydala kódy 1,5 milionu fanoušků, ale podcenila, kolik kupců se může v úterý na stránky vrhnout.
Když 15. listopadu začal předprodej, Ticketmaster uvedl, že na stránky přišlo přibližně 3,5 miliardy žádostí o vstupenky, což je čtyřikrát více, než byla předchozí rekordní návštěvnost. Někteří fanoušci tvrdí, že se jim Ticketmaster snažil prodat lístky až třikrát dražší, než byla původní cena, a to kvůli takzvanému „dynamic pricing“. Ten diktuje cenu lístků podle poptávky, takže čím více lidí je chce, tím může být cena vyšší. Cena lístků taky není oznámena dopředu, protože se během prodeje může neustále měnit.
Taky proto některé lístky stály až neuvěřitelných 43 tisíc dolarů, někde dokonce i přes 90 tisíc dolarů. To je skoro 2 a čtvrt milionu korun.
Platforma Ticketmaster nakonec zkolabovala, což předprodej zdrželo. Všeobecný prodej, plánovaný na 18. listopadu, společnost Ticketmaster zrušila.
Generální prokurátor státu Tennessee Jonathan Skrmetti oznámil, že po těchto neúspěších zahájí proti společnosti Ticketmaster vyšetřování v oblasti ochrany spotřebitele a antimonopolního zákona.
Nyní společnost vyšetřuje ministerstvo spravedlnosti v návaznosti na dotazy z několika států a kritiku Kongresu. Deník The New York Times uvedl, že antimonopolní pracovníci se již několik měsíců zabývají spojením společnosti Ticketmaster s Live Nation. Tyto společnosti se v minulosti spojily do jedné organizace, mnoho odborníků nyní tvrdí, že vytvořily monopolní společnost, která zabraňuje jakékoliv konkurenceschopnosti.
V pátek vydala na Instagramu prohlášení, ve kterém uvedla „je mnoho důvodů, proč bylo tak těžké sehnat vstupenky, a snažím se přijít na to, jak tuto situaci zlepšit do budoucna“.
Aniž by jmenovala konkrétně Ticketmaster, uvedla, že se jich ona a její tým „několikrát ptali, zda zvládnou takovou poptávku, a byli [jsme] ujištěni, že ano“.
Let's apply to Harvard, Swifties, shall we?