Anna Wintour už od roku 1988 vede americký Vogue, teď ale poprvé předala otěže někomu jinému. Prosincové číslo měl na starost návrhář Marc Jacobs.
Jakožto šéfredaktorka nejvýznamnějšího fashion magazínu chtěla Anna Wintour věnovat prosincovému číslu promyšlenější přípravu. Vychází v období po prezidentských volbách, které Anna popsala jako hodně emocionální a rozhodla se proto pro jiný přístup.
Prosincové číslo svěřila Marcu Jacobsovi, který ho pojal podobně jako tvoření módní kolekce a fashion show. V rozhovoru pro New York Times uvedl, že mu Anna číslo nabídla na společném obědě.
„Byli jsme uprostřed velmi milého rozhovoru, a pak se objevila obálka,“ vzpomíná Marc. „Tohle jsem ti dala dohromady. Je to takový moodboard, jak by mohlo vypadat tvé vydání, kdybys do toho chtěl jít,“ řekla mu Anna Wintour.
Marc Jacobs přiznává, že byl v šoku, ale na nabídku kývl, i když vnímal její váhu. Navzdory své dlouholeté kariéře nikdy žádný časopis needitoval. Ale Wintour měla jasno – on byl jediný člověk, o kterém vůbec přemýšlela. Pokud by na to nekývl, nevybírala by někoho jiného, ale zvolila by pro prosincové číslo úplně jinou strategii.
Číslo má dva covery, na kterých se objevuje modelka Kaia Gerber. Jednu z nich vytvořila umělkyně Anna Wyant a druhou fotograf Steven Meisel, celkově ale číslo vzdává hold Marcu Jacobsovi - Kaiu Gerber oblékl do vlastní kolekce, časopis obsahuje článek o jeho domě a o Met Gala.
„Chtěla jsem vidět Marcův svět,“ uvedla Anna. „Někteří designéři mají ve své tvorbě tunnel vision, měla jsem ale vždycky pocit, že Marc neexistuje ve vakuu a všechno je součást jeho kreativního procesu," dodává pro NY Times.
Prosincové vydání pod taktovkou Marca Jacobse neznamená, že by Vogue předávala celkově. Návrhář popisuje svoji zkušenost jako jednorázovou záležitost a uvádí, že nemá ambice se do toho pouštět znovu.
Naopak Wintour vyjadřuje svou neochvějnou vášeň pro svou práci a potvrdila své odhodlání nadále vést Vogue. Spousta lidí nicméně změnu vidí jako breath of fresh air - méně celebrit na obálkách a víc fashion, kreativity a artistry.
Prosincové číslo je bold, cartoonish a zahrnuje kousky a siluety, které se v něm dlouho neukázaly, což platí i pro příběhy uvnitř. Alex Consani a Anok Yai ukazují dramatické řasy i nehty, které jsou sice extrémně nepraktické, ale představují důelžitý aspekt high fashion.
Číslo se opírá i do pro Vogue netradiční klubové kultury a tance. Řada lidí na internetu se tak ptá, jestli už není čas, aby Vogue prošel změnou.