Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

The best of CPHFW: nejkrásnější přehlídky a téma udržitelnosti

Před pár dny se opět udál celosvětově uznávaný týden módy v samém srdci Dánska, Kodani. Týden plný inspirace, divokých outfitů, krásného prostředí, diverzity a hlavně udržitelnosti i tento rok zamával módním světem. Jaké přehlídky byly ty nejlepší, kdo se na akci objevil a jak se kodaňský módní průmysl staví k udržitelnosti?

UDRŽITELNOST

Celá akce byla sponzorovaná značkou Zalando, která i letos dohlížela na dodržování pravidel a zásad podle tříletého plánu udržitelnosti. Kodaňský fashion week už dlouhodobě usiluje o výrazné změny ve způsobu, jakým se akce pořádá a snaží se povzbudit módní průmysl, aby podnikl kroky k odpovědnějším obchodním praktikám.

Copenhagen Fashion Week je kulturním a obchodním místem setkání severského módního průmyslu. To nám dává zodpovědnost a potenciál vytvořit působivé změny v celém odvětví.
Cecilie Thorsmark

Akční plán udržitelnosti 2020–2022 uvádí, jak se událost změní například snížením jejího dopadu na klima o 50 % a přehodnocením odpadových systémů ve všech aspektech produkce události s cílem nulového odpadu do roku 2022. Důležitým aspektem celého plánu týkajícího se udržitelnosti je jeho zaměření se na přísnější požadavky pro značky reflektující nové standardy udržitelnosti pro účast na kodaňském Fashion Weeku. Cílem této změny je, aby celá událost posunula módní průmysl směrem kupředu k nezbytné a komplexní změně.

Přestože nejsme schopni přímo ovlivňovat každodenní rozhodování značek, budeme i nadále využívat svou roli a svůj hlas k tomu, abychom udržitelnost zatraktivnili, řídili značky a urychlili úsilí odvětví o udržitelnost prostřednictvím našeho tříletého plánu, který stanoví nové standardy pro značky prezentující se na Copenhagen Fashion Weeku. Zůstaneme ambiciózní, budeme sdílet své poznatky a podporovat transparentnost. Pevně věříme, že každý krok směrem k odpovědnějším obchodním praktikám se počítá a že souhrn našeho úsilí nakonec povede k požadované změně. Důraz na spolupráci mezi všemi zúčastněnými stranami v tomto odvětví, včetně veletrhů, průmyslových akcí, průmyslových asociací a samozřejmě módních společností, pomůže tuto změnu prosadit.
oficiální mluvčí CPHFW

ZÁSADY CELÉ AKCE

V rámci celé akce bylo dáno celkem 18 pravidel a zásad, kterých se celá událost pevně držela. Tyto veškeré zásady pomáhají plnit tříletý plán udržitelnosti.

1. Strategicky pracujeme na začleňování udržitelnosti a mezinárodních standardů v oblasti lidských práv.

2. Diverzitu a rovnost zařazujeme do našeho manažerského přístupu a aktivně zohledňujeme tyto aspekty při najímání zaměstnanců, zejména na manažerské pozice.

3. Neprodané oblečení z předchozích kolekcí neničíme.

4. Navrhujeme, abychom zvýšili kvalitu a hodnotu našich produktů ekonomicky a materiálně a informovali naše zákazníky o hodnotě dlouhé životnosti.

5. Najdeme druhý život pro naše vzorky.

6. Nejméně 50 % naší kolekce je buď certifikovaných, vyrobených z preferovaných materiálů nebo z udržitelných materiálů nové generace, upcyklovaných, recyklovaných nebo vyrobených z mrtvého materiálu.

7. Máme připravený seznam preferovaných materiálů.

8. Máme zaveden seznam zakázaných látek v souladu s požadavky směrnice EU REACH a spolupracujeme s našimi dodavateli, abychom domluvili následující spolupráci.

9. Naše kolekce je bez kožešin.

10. Zavázali jsme se uplatňovat náležitou péči v našem dodavatelském řetězci v souladu s mezinárodními směrnicemi a standardy a spolupracovat s našimi dodavateli, abychom zajistili například svobodně zvolené zaměstnání, jisté zaměstnání nebo zákaz dětské práce.

11. Jsme odhodláni provozovat bezpečné, zdravé a respektující pracovní prostředí pro všechny naše zaměstnance, bez obtěžování a diskriminace a kde mají všichni rovné příležitosti bez ohledu na pohlaví, etnický původ, věk, politickou/náboženskou/sexuální orientaci, fyzický vzhled a schopnosti.

12. Náš personál zákaznického servisu v prodejně a online je dobře informován o naší strategii udržitelnosti.

13. Vzděláváme a informujeme naše zákazníky o našich postupech udržitelnosti na různých platformách.

14. Nepoužíváme plastové obaly na jedno použití v obchodě nebo pro online objednávky, ale nabízíme recyklovatelné, recyklované nebo znovu použitelné alternativy.

15. Naše scénografie a produkce show je zero waste.

16. V zákulisí týdne módy nepoužíváme plastové obaly na jedno použití, ale nabízíme recyklovatelné, recyklované nebo znovu použitelné alternativy.

17. Kompenzujeme uhlíkovou stopu naší show.

18. Jsme signatáři Dánské etické charty módy a při obsazování modelů bereme v úvahu rozmanitost a inkluzivitu.

GANNI

Značka Ganni představila kolekci pro jaro/léto 2022, která má za cíl oslavovat život a lásku skrze oblíbenou dětskou pohádkovou postavu Petra Pana a jeho kouzelné oblečení, díky kterému se chceš hýbat.

HOLZWEILER

Celá přehlídka se nesla v nádechu krémové barvy a drsnějších udržitelných materiálů. Jemné minimalistické materiály v kombinaci s kůží budou dalším trendem na podzim.

ROTATE

Extravagantní, výrazné, provokativní a křiklavé – tak bych popsala novou kolekci značky Rotate. Potisky, třpytky, metalické odstíny a tkaniny jsou jistou volbou, jak zaujmout příští sezónu.

WOOD WOOD

Módní přehlídka vznikla ve spolupráci s dánským umělcem Tal R, jehož živé obrazy sahají od volných figurativních zobrazení městských panoramat a fasád sexshopů až po výbušné abstrakty. Odraz umělcovy tvorby můžeme vidět například na nadrozměrném bomberu zdobeném vyšívanou nášivkou ze samotného díla umělce. Mezitím uvolněné kotelní obleky napodobují stereotypní oděv malíře v práci.

STINE GOYA

Rychlá historická sportovní auta a vzhled, díky kterému jsme chtěli vyrazit na taneční parket – vítej v nadživotní kolekci jaro/léto 2022 společnosti Stine Goya. Jakmile hosté dorazili do jeskynního prostoru, ve kterých se přehlídka udála, modelky seděly v zaparkovaných historických autech Porsche a BMW a hosté čekali až vystoupí. Třpytivé topy, džínovina z druhé kůže s prošitím „R“ na zadní straně a jemné soupravy – to vše můžeme vidět v rámci této unikátní kolekce.

SAKS POTTS

Všichni hosté byli z přehlídky značky Saks Potts doslova nadšeni. Tato nesmírně populární značka pozvala všechny své fanoušky, aby přišli na King’s New Square a aby se stali součástí celé akce. Bylo to chaotické, sexy a kouzelné zároveň. Oblékání znamená v této sezóně výrazně tisíciletý eklekticismus zakončený „bohémským nádechem“. Je tu lesk a třpyt, růžové paillettes a zlaté lamé, z něhož jsou vyrobeny bikiny a průsvitné topy. Ombré a kvalitní udržitelná kůže nesmí chybět.

Chceme, aby naše oblečení mělo dlouhou životnost a zároveň bylo přirozeně rozložitelné.
Saks a Potts

(DI)VISION

Značka (Di)vision je známá pro svou rebélii. Ani tentokrát své fanoušky nezklamala a svou přehlídku naplnila neobvyklými kombinacemi plnými punku a originality. Pány oblékla do sukní, tílek a průsvitných topů, jenž budou hitem příští sezóny.

BAUM UND PRFERDGARTEN

Romantická, za to hravá kolekce značky Baum und Prferdgarten je plná pastelových barev, háčkovaných a zvířecích vzorů, saténu a džínoviny. V této minimalistické, avšak unikátní kolekci najdeš jak základní kousky každého capsule šatníku, tak výrazné kousky jako růžovou košili nebo fialové sako, které tvůj styl pozdvihnou na vyšší level.

STREETSTYLE

Celý streetstyle se nesl ve výrazných barvách a kodaňské ulice tak byly plné hravosti a inspirace. Outfity byly odvážné a extravagantní. Lidé se nebáli experimentovat a své vlastní já vyjádřili skrze svou kreativita a fantazii.