Starbucks se angažuje v ochraně životního prostředí prostřednictvím širokého spektra iniciativ a motivuje své zákazníky k ekologičtějším rozhodnutím a udržitelným návykům.
Společnost Starbucks se od svého založení v roce 1971 aktivně angažuje v oblasti ochrany životního prostředí. Její závazek k udržitelnosti a odpovědnému chování je zřejmý z širokého spektra iniciativ, které se každým rokem rozšiřují. Vedle vlastních aktivit v oblasti udržitelnosti se Starbucks zaměřuje také na vzdělávání a motivaci svých zákazníků, aby přijímali ekologičtější rozhodnutí.
V České republice a na Slovensku již od roku 2016 společnost zákazníkům nabízí možnost nechat si oblíbený nápoj připravit do vlastního kelímku. Tato ekologická alternativa nejen šetří životní prostředí, ale taky to znamená, že ušetříš 10 Kč na ceně nápoje.
V rámci svého závazku k ekologii Starbucks postupně nahrazuje plastové výrobky ekologičtějšími alternativami. Již v roce 2020 byla plastová brčka nahrazena papírovými, která jsou plně recyklovatelná a rozložitelná. Díky těmto změnám se ročně na území České republiky a Slovenska ušetří více než 1,5 milionu plastových brček.
Starbucks ale také udržitelné produky vytváří. V roce 2021 představil Circular Cup, kelímek vyrobený z recyklovaných jednorázových kelímků, který nabízí udržitelné řešení pro odpadní materiály. Dalším inovativním produktem je Recycled Coffee Cup vyrobený částečně z kávové sedliny, který byl uveden na trh začátkem roku 2023. Starbucks se tak snaží snižovat množství odpadu a využívat recyklovatelné materiály.
Kromě snižování odpadu se společnost věnuje i problematice potravinového odpadu. Spolupracuje s projektem Nesnězeno.cz, který se zaměřuje na zachraňování potravin před vyhozením. Zákazníci mají možnost objednat si potraviny s výraznou slevou, čímž přispívají ke snížení množství potravinového odpadu. Společnost Starbucks je také hrdým partnerem hnutí Sázíme budoucnost, které se zaměřuje na výsadbu stromů a zeleně v České republice.
Starbucks je příkladem společnosti, která aktivně přispívá k udržitelné budoucnosti a motivuje své zákazníky k ekologicky zodpovědným rozhodnutím. S jejich iniciativami v oblasti ochrany životního prostředí může každý návštěvník přispět svým chováním k udržitelné budoucnosti.
Zdroje: Starbucks