V neděli 12. února 2023 se spojí tři megahvězdy – Super Bowl, Rihanna a její značka Fenty. Společně vytvoří jednu z největších supernov, jakou jsme kdy viděli.
Po zhruba šestileté hudební pauze se Rihanna vrací tím nejskvělejším možným způsobem, což bude mít vliv nejen na její hudební kariéru, ale také na značku Fenty Beauty. Podle studie společnosti NPD Group z roku 2016 je pravděpodobnost, že si Rihannina fanouškovská základna, někdy označovaná jako „navy“, koupí její kosmetiku 3,7krát vyšší než u průměrné celebrity, což je nejvyšší hodnocení, jakého kdy jakákoli celebrita dosáhla. Televizní přenos, který průměrně sleduje 100 milionů diváků, může RiRi přinést extrémní zisky z prodeje produktů Fenty Beauty a také nové obdivovatele.
Podle expertů výnosy z reklam během Super Bowlu klidně překročí hranici 434,5 milionu dolarů, což v přepočtu činí 9,3 miliardy korun. Proč jsou inzerenti ochotní utratit tolik peněz za reklamu? Protože jde o Super Bowl, přímý přenos, jenž každoročně sleduje kolem 100 milionů diváků – a to i přesto, že jiným velkým sportovním událostem sledovanost klesá.
Svého vrcholu dosáhl finálový zápas v roce 2015, kdy jej sledovalo přes 114 milionů diváků. Ačkoli se od té doby tak vysoké sledovanosti dosáhnout nepodařilo, i nadále představuje Super Bowl jedinečnou šanci pro zviditelnění značky. Tu v posledních letech navíc podpořily také nové technologie, které musí komplexní zážitek přinést nejen fanouškům na internetu, ale také 70 tisícům diváků uvnitř stadionu.
Rihannino oznámení na Instagramu, konkrétně jednoduchý obrázek její ruky svírající fotbalový míč, vygenerovalo 2 miliony dolarů v MIV (Media Impact Value), což je vlastní metrika společnosti Launchmetrics pro hodnotu mediálního dosahu. MIV sleduje zásah influencerů, tištěných médií, celebrit, oficiálních partnerů třetích stran a mediálních kanálů značky. Pro srovnání, oznámení NFL vygenerovalo 202 000 dolarů v MIV. Celkově online diskuze mezi 25. a 27. zářím vynesla 28,8 milionu dolarů v MIV, přičemž většina pochází ze zájmu na sociálních sítích a následně z online médií.
Účty na sociálních sítích byly skutečně ve varu. Vzhledem k tomu, že zpěvačka od svého alba Anti z roku 2016 nevydala žádnou novou skladbu, mnoho fanoušků si dělalo legraci v souvislosti s irelevantností fotbalového zápasu a jiní zase z toho, že to celé bude jen velká reklama na Fenty Beauty.
Partnerství s Rihannou je pro NFL zásadní, protože fanoušci už netrpělivě čekají na novou hudbu. Přidej k tomu titul nejmladší self-made miliardářky v USA, obrovský úspěch Fenty Beauty, nedávné narození prvního potomka a máš dokonalý recept na nejsledovanější přímý přenos roku 2023. Proto se na její návrat na pódium čeká s velkým napětím. Bude mít hosty? Co si vezme na sebe? Většina fanoušků doufá, že RiRi představí nejen své dosavadní velké hity, ale i několik nových písní, které předznamenají vydání nového alba.
Značka Fenty Beauty, kterou sleduje téměř 12 milionů uživatelů Instagramu, zatím oznámení o vystoupení zakladatelky na Super Bowlu nevyužila. Je však třeba zmínit, že NFL bere své ochranné známky kolem Super Bowlu velmi vážně, což by mohlo ovlivnit nepřímou reklamní a marketingovou strategii Fenty.
Možná by si mohla zaplatit třicetivteřinovou reklamu – agentura Nielson uvádí, že ženy tvoří 46 % diváků Super Bowlu, což znamená, že reklama může zacílit na skutečně relevantní publikum. Podle dřívějších údajů Launchmetrics je Rihanna přesto nejvýznamnějším přispěvatelem MIV pro svou značku. Mnohamilionový placený reklamní spot tedy nemusí mít nutně tak masivní dopad jako samotné vystoupení během poločasu.
Kromě placených a neplacených reklamních příležitostí existuje i soft marketingová strategie. Té Fenty Beauty nejspíš využije. Rihanna by mohla natočit speciální „Get the look“ tutoriály s produkty, které použije během vystoupení a na dalších doprovodných akcích.
Bylo by skvělé, kdyby promovala i Fenty Skin – hlavně odličovací produkty a pečující masky. Ve hře je také limitovaný drop s produkty, kterými se Rihanna nalíčí během své poločasové show.
Místo investování 5 milionů dolarů do bleskové třicetivteřinové reklamy, může Rihanna při správném načasování se svým marketingovým týmem bravurně využít jak hudebního potenciálu, tak úspěchu svých beauty produktů a oslovit nové publikum. Touchdown!