Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Ryanair trollí na sociálních sítích, snaží se přiblížit Gen Z a jde mu to skvěle

Pokud se v posledních měsících pohybuješ na Twitteru, tak ti určitě neunikl účet největší evropské aerolinky Ryanair. Memy, trollení a sakra skvělý humor.

Twitterový účet Ryanairu v poslední době ukazuje, jak se špatná pověst mezi cestujícími dá obrátit ve skvělou marketingovou komunikaci na sítích.

Krásným příkladem je situace z minulého měsíce, kdy si žena, která letěla s Ryanairem, na Twitteru stěžovala na absenci okna u svého sedadla. Naštvaná cestující možná očekávala omluvu, místo toho dostala odpověď ve formě fotky s malým okýnkem ve dveřích.

Podle Michaela Corcorana, vedoucího sociálních médií letecké společnosti, nasbírala odpověď více než 55 milionů zhlédnutí, zmínky v desítkách novinových článcích a pochvalu od Jimmyho Fallona v jeho late night show, upozorňuje Washington Post.

Na Twitteru, Instagramu a TikToku si společnost získala miliony fanoušků svými drsnými nadávkami na britské premiéry, jemným rýpáním do zákazníků a celkovým vybočením z typického firemního stylu.

Zajímavostí je, že Ryanair od začátku odmítá sdělit, kdo stojí za jeho twitterovým účtem, a odmítá jakékoliv rozhovory. Corcoran každopádně přiznal, že se o sociální sítě stará zhruba šest lidí.

Podle Corcorana má tým sociálních médií pravidla, co už je „moc“, ale jinak může vytvářet a zveřejňovat příspěvky bez souhlasu nadřízených. To týmu umožňuje měnit obsah, rychle reagovat na trendy a používat drzý tón, kterým je společnost známá.

Šéf komunikace také uvedl, že se snaží komunikací přiblížit Gen Z. Mimo hru je podle něj „vše, co působí příliš korporátně“ nebo „nevýrazně“.

Pokud jde o to, co je považováno za tradiční obsah, tomu se budeme vyhýbat – je to pro nás nevýhodné.
Corcoran

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.