Pokud se v posledních měsících pohybuješ na Twitteru, tak ti určitě neunikl účet největší evropské aerolinky Ryanair. Memy, trollení a sakra skvělý humor.
Twitterový účet Ryanairu v poslední době ukazuje, jak se špatná pověst mezi cestujícími dá obrátit ve skvělou marketingovou komunikaci na sítích.
Krásným příkladem je situace z minulého měsíce, kdy si žena, která letěla s Ryanairem, na Twitteru stěžovala na absenci okna u svého sedadla. Naštvaná cestující možná očekávala omluvu, místo toho dostala odpověď ve formě fotky s malým okýnkem ve dveřích.
Podle Michaela Corcorana, vedoucího sociálních médií letecké společnosti, nasbírala odpověď více než 55 milionů zhlédnutí, zmínky v desítkách novinových článcích a pochvalu od Jimmyho Fallona v jeho late night show, upozorňuje Washington Post.
Na Twitteru, Instagramu a TikToku si společnost získala miliony fanoušků svými drsnými nadávkami na britské premiéry, jemným rýpáním do zákazníků a celkovým vybočením z typického firemního stylu.
Zajímavostí je, že Ryanair od začátku odmítá sdělit, kdo stojí za jeho twitterovým účtem, a odmítá jakékoliv rozhovory. Corcoran každopádně přiznal, že se o sociální sítě stará zhruba šest lidí.
Podle Corcorana má tým sociálních médií pravidla, co už je „moc“, ale jinak může vytvářet a zveřejňovat příspěvky bez souhlasu nadřízených. To týmu umožňuje měnit obsah, rychle reagovat na trendy a používat drzý tón, kterým je společnost známá.
Šéf komunikace také uvedl, že se snaží komunikací přiblížit Gen Z. Mimo hru je podle něj „vše, co působí příliš korporátně“ nebo „nevýrazně“.