Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Rovná se vyšší cena make-upu opravdu vyšší kvalitě?

Pokud máš rád/a make-up nebo se obecně zajímáš o kosmetiku, pravděpodobně máš své go-to značky a produkty, o kterých víš, že ti sedí. A možná se mezi nimi objevují i dražší produkty, jen protože od nich kvůli ceně automaticky očekáváš vysokou kvalitu.

Mají značkové make-up produkty opravdu hodnotu dvojnásobku nebo trojnásobku jejich alternativ v drogeriích? Závisí to na několika faktorech.

Proč je značkový make-up dražší

Pokud si kupuješ značkové produkty, připlatíš si z více důvodů:

  • Platíš za jméno značky, stejně jako třeba v módním průmyslu.
  • Vůně. Produkty z drogerie se těm od dražších značek svou vůní jen málokdy mohou rovnat.
  • S dražším make-upem lze očekávat také kvalitnější aplikátory, například u tvářenek, bronzerů nebo paletek očních stínů. Ty mohou samozřejmě ovlivnit finální vzhled.
  • Určitě je také znatelný rozdíl u obalů, jelikož právě hezká balení tvoří velkou část nákladů a dražší značky si zakládají na luxusních baleních.
  • Pigmentace. U dražších značek můžeme většinou očekávat lepší pigmentaci. To pak znamená, že produkt bude dražší, ale zároveň ho spotřebuješ při každé jeho aplikaci méně, protože ho nemusíš vrstvit.

Jak můžeš vidět, vyšší cena není vždy o ingrediencích jako takových. A to z jednoduchého důvodu – většina značkového make-upu má totiž velmi podobné přísady jako produkty z drogerií, v některých případech dokonce stejné.

Dražší kosmetika

Firmy s dražšími make-up produkty často tvrdí, že jejich produkty mají kvalitnější složení než konkurence z levnějších sfér. Nutno však říci, že všechny ingredience nejsou stejné – pocházejí z různých zemí a mohou být brány z různých přírodních zdrojů nebo se s nimi v laboratořích pracuje naprosto odlišně.

Značky používané make-up artisty, jako je například MAC nebo Bobbi Brown, často obsahují nejen kvalitnější ingredience, ale také více pigmentu a při výrobě produktů se často používají nákladnější technologie. Dražší produkty jsou tedy tvořené spíše tak, aby co nejvíce vyhovovaly rozdílným typům pleti a preferencím uživatele. Tyto značky pak mají v nabídce více odstínů nebo produkty přizpůsobené specifickým typům pleti.

Levnější kosmetika

Obecně je známo, že značky, které vedou na masovém trhu s kosmetikou, jako je například Revlon, do svých produktů dávají více levnějších přísad. Značky z drogerie připravují své produkty s ohledem na cenovou dostupnost. Mají tedy výhodu, pokud jde o experimentování a cenu, jelikož když jako kupující šlápneš vedle, můžeš si velmi snadno a cenově dostupně koupit jiný produkt.

Make-up artistka Vanessa Valliant říká: „Kdokoli si může vzít make-up z drogerie nebo naopak make-up od dražší značky a dosáhnout celkově úžasného make-upu.“ Takže záleží spíš na skills než na ceně.

Na závěr

Specialisté doporučují do učitých druhů kosmetiky zainvestovat více, a to většinou do péče o pleť, kvalitních štětců nebo podkladové báze. Protože vyložme si karty na stůl, základ hezky vypadajícího make-upu je zdravě připravená pleť.

Na druhou stranu produkty jako paletky očních stínů, řasenky nebo tužky na oči se vyplatí nakupovat v drogerii, bereme-li v potaz určitý finanční budget. Podle Vanessy má prý řasenku od Maybelline v kosmetické tašce téměř každý profesionální vizážista.

V dnešní době můžeš mezi levnějšími značkami naprosto bez problému najít spoustu produktů, které budou vyhovovat tvému rozpočtu, potřebám a které jsou kvalitní.

Nehledě na to, jestli preferuješ dražší make-up nebo levnější produkty, je důležité nenakupovat na základě značek, ale na základě toho, co nejvíce vyhovuje tvému typu pleti, tvým cenovým možnostem a tvým potřebám. I mezi levnějším make-upem najdeš spoustu produktů, které jsou naprosto srovnatelné s dražšími značkami. Takže dražší nerovná se vždycky lepší.

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.