Společnost Electronic Arts (EA) podle svého generálního ředitele údajně zvažuje výraznější implementaci reklam do svých nejhranějších titulů, jako jsou The Sims, FIFA, nebo Battlefield. Hráči a hráčky vzali studio útokem a na sociálních sítích vtipkují s reklamou na burger.
Herní gigant Electronic Arts je známý tím, že se snaží vydělat na hráčích a hráčkách co nejvíce peněz i na již prodaných titulech. Tentokrát se zdá, že společnost pilně pracuje na další generaci reklam integrovaných ve hrách.
EA patří mezi největší nezávislé vývojáře v herním průmyslu a má ve svém portfoliu vše od Battlefieldu a Need for Speed až po sportovní hry jako FIFA, nebo UFC. Pomohli také vydat některé z nejoblíbenějších herních sérií, jako jsou The Sims a Apex Legends.
EA a jejich dceřiné společnosti již dříve experimentovaly s reklamou přímo ve hrách, což často vyvolávalo mezi fanoušky. Aktualizace The Sims 4 z tohoto roku například představila propagaci placených rozšíření přímo ve hře, kdy se do uživatelského rozhraní přidalo tlačítko obchodu, které hráče vybízí ke koupi nejnovějších DLC.
Společnost také čelila kritice hráčů za své monetizační praktiky, a to jak za silnou reklamu ve svých sportovních hrách, tak i za zpětné umístění inzerce do již vydaných her, jako je UFC 4. Poslední výrok generálního ředitele EA naznačuje, že společnost chce reklamu ve svých hrách prosadit ještě více. Na dotaz analytika během telekonference, jaké jsou podle něj tržní příležitosti pro dynamičtější vkládání reklam do tradičnějších herních titulů odpověděl následovně:
Ještě výraznější reklamní politika EA v jejich hrách by pravděpodobně vyvolala další tenzi mezi fanoušky. Už po výroku Wilsona si hráči a hráčky z chystaných změn utahují na sociální sítích. Pobavilo mě například video, kde se během ikonické scény z Call Of Duty spustila reklama na burger.
Zatím se však jedná pouze o teoretické plány a videa uvedená výše slouží jako satirické příspěvky, které mají za cíl pobavit hráče a hráčky. Nicméně ti si budou muset ještě chvíli počkat, než se dozví, co přesně budou „dynamičtější reklamy“ vlastně znamenat.