Mlékárenská společnost Big Dairy nedávno spustila novou reklamní kampaň, jejímž cílem bylo zaujmout mladou generaci. Bohužel se jejich plán spojit generaci Z s konzumací mléčných výrobků zcela nezdařil.
Nedávná reklamní kampaň Big Dairy, ve které Aubrey Plaza parodicky propaguje fiktivní značku "Wood Milk", se setkala s odporem mladé generace. Zatímco mlékárenský průmysl se snaží přesvědčit lidi, aby se vrátili k tradičnímu mléku, pro mladé spotřebitele je rostlinné mléko přitažlivější volbou.
V rámci videa se Aubrey Plaza ironicky představuje jako spoluzakladatelka této neexistující značky a vysmívá se rostlinným mlékům vyrobeným z ovsa, mandlí, sójových bobů nebo kokosových ořechů.
Nicméně, hlavní bod reklamy nastává na závěr, kdy Plaza sarkasticky pronese přímo do kamery: "Je Wood Milk skutečný? Rozhodně ne. Skutečné je pouze skutečné mléko." Na obrazovce se pak objevuje text "JE VAŠE MLÉKO SKUTEČNÉ?".
Společnost ale narazila na odpor a reklama vyvolala vlnu debat na internetu. Místo očekávaného úspěchu se setkala s kritikou a nesouhlasem ze strany mladých lidí, jelikož ti se od konzumace mléčných výrobků spíše odklánějí a mléko si spojují s negativními aspekty, jako je ekologická zátěž a nedostatečná kvalita v jídelních zařízeních.
I když prodej kravského mléka předčí alternativní možnosti, rostlinné mléko si získává stále větší popularitu. Hlavní důvody spočívají v lepší chuti a vyšší kvalitě alternativních mlék.
Mlékárenský průmysl si v minulosti získával podporu od vládních úředníků a politiků, ale nikdy se mu nepodařilo oslovit generaci Z, která je mnohem kritičtější vůči mléčnému průmyslu a chovu dobytka, jenž je zodpovědný za významnou část emisí skleníkových plynů. Není proto divu, že reklama vyvovala spoustu negativních reakcí.
Zdroje: Bon Appétit, TODAY