Recenze: Wonka – Chalamet, mdlý příběh a utahané písničky

Původní příběh Willyho Wonky je před Vánocemi v kinech, ale stojí za návštěvu? Pokud ti stačí milá pohádka, tak jo, pokud chceš něco jako Karlík a továrna na čokoládu, spíše tě zklameme.

Hollywood nenechává žádný populární materiál spát a tentokrát přišel na řadu Karlík a továrna na čokoládu. Místo další adaptace se však režisér Paul King (známý díky filmům o medvídku Paddingtonovi) zaměřil na původní příběh Wonky před tím, než otevřel svou továrnu. Do role obsadil Timothéeho Chalameta, který se od začátku zdá, oproti předchůdcům Johnnymu Deppovi a Genu Wilderovi, poměrně málo zvláštní volbou.

A skutečně tomu tak je. Chalametův Wonka zkrátka není Wonka, jak si ho pamatujete. Není moc divný ani výstřední, naopak působí jako dost sympatický týpek, a jeho obsazení se tak zdá jako snaha zalíbit se thirsty divačkám a diváků, kteří budou slintat nad Timothéem. Jako ještě horší rozhodnutí se Chalamet zdá kvůli tomu, že film je muzikál a jeho pěvecké výkony se nedají označit za úžasné i přes jakékoliv post-synchrony.

zdroj: imdb.com

Celkově muzikálová stránka filmu (kterou v marketingu dost downplayovali, aby na Wonku přišli i odpůrci muzikálu) dost pokulhává a kromě jedné písničky tam není žádný banger nebo chytlavá pozitivní písnička. Všechny jsou spíše unylé a utahané. A to samé by se dalo říci i o ději, ten je sice pořád takový milý, feel good a usměvavý, ale kromě záporáků v podání Olivii Colman a Toma Davise se u filmu úplně nezasměješ.

zdroj: imdb.com

Celkově je pro mě Wonka fakt asi největší zklamání tohoto roku v kině. Film možná pobaví spíše děti, ale jejich dospělý doprovod se bude nudit a rozhodně to není něco, na co bys musel*a koukat znova. Má to hezké nablýskané vizuály, ale vnitřek je prázdný.

HODNOCENÍ: 5/10