Recenze: V Secret Invasion se Marvel pouští do špionážního thrilleru

Nový seriál od Marvel Cinematic Universe dává poprvé hlavní roli Samuelu L. Jacksonovi a zkouší nové žánrové vody. Jak mu to po slabé marvelovské fázi jde?

V rámci superhrdinského žánru Marvel poslední dobou spíše odlehčoval a šel do akčňáků s komediálními prvky, jak tomu bylo u posledního Thora nebo Strážců galaxie, či dokonce do sitcomu s nepříliš dobře přijatou She-Hulk. Je tak docela příjemným překvapením vidět od Marvelu opravdu temný kousek bez pokusu o to být vtipný. Body navíc hlavně za to, že se Secret Invasion snaží o špiónský thriller, který v MCU také úplně nevidíme.

Samuel L. Jackson se v hlavní roli vrací z vesmíru, aby pomohl na Zemi bojovat s infiltrací mimozemské rasy Skrullů, kteří na sebe mohou brát podobu kohokoliv. A právě tato hlavní zápletka dává seriálu zajímavý náboj, jelikož si nikdy nemůžeš být ani jako divák jistý, jestli sleduješ skutečnou postavu, nebo Skrulla v převleku. První díl servíruje hezký set-up téhle paranoie a pocitu bezmoci umocněný ztrátou jedné z postav, která není v MCU viděna poprvé.

zdroj: Disney+

Jasným plusem je přídavek hereckých posil. Své role si v rámci MCU zopakují Ben Mendelsohn, Martin Freeman nebo Cobey Smulders. Vítaným přídavkem je pak oscarová herečka Olivia Colman a absolventka další úspěšné franšízy – Game of Thrones, Emilia Clarke.

zdroj: Disney+

První díl však zatím vychází tak 50 na 50. Ačkoliv má silně nabitý začátek, utahaný prostředek a našlapané finále, působí trošku nevyrovnaně a do šestidílné minisérie nevtáhne diváka hned naplno. Jako odpustitelné působí stereotypní zasazení záporáků do Moskvy, která ale nevypadá vůbec jako Moskva (kromě toho, že všichni na ulici nosí huňaté čepice) – atáčelo se v Londýně. I tak ale Secret Invasion považuju za solidní pokus a doufám, že se v dalších dílech ještě rozjede.

HODNOCENÍ: 6/10