Recenze: Třetí Strážci galaxie se loučí ve stylu

Do kin dorazili dlouho očekávání finální Strážci galaxie: Volume 3 od vyhozeného a poté znova najatého režiséra Jamese Gunna. Jak dopadá jejich rozloučení v rámci MCU?

Strážci galaxie byli v Marvelu vždycky nezapadajícím článkem, správnými misfits, kteří ale právě proto fanoušky bavili. A nyní bohužel přišel čas se rozloučit i s nimi. Jak dopadá završení jejich trilogie a hořkosladké goodbye s hlavními hrdiny i režisérem Jamesem Gunnem, který „přesedlal“ do DC? Dozvíš se v recenzi, která je, neboj se, bez spoilerů.

Zaprvé musím říct, že jsem si nebyl jistý tím, co od finále čekat. Nejsem úplně největším fanouškem Strážců galaxie a vlastně mě nikdy tak moc nechytli, zároveň se Marvel poslední dobou potýkal s určitou kolísavostí kvality. James Gunn ale velmi mile překvapil a přesvědčil mě, že tuhle bandu fakt rád mám. Je to přeplněné, je to messy a je to ujeté, ale přesně tak má film od Gunna vypadat a nedá se zpochybnit, že do něj zase dal kus sebe.

Důvod, proč mě trojka chytila ze všeho nejvíce, je jednoduchý, Guardians se v ní stali emočně nabitějšími. Nejsou už jen divokou a prazvláštní akční jízdou s humorem, který nesedne možná každému, ale umí velmi dobře pracovat se všemi postavami a budovat jejich charaktery a emoce. Větší prostor dostává plno vedlejších postav, které nebyly v předchozích dílech až tak důležité, a třetí díl je hlavně backstory mývala Rocketa, jehož minulost nenechá plno očí suchých. Funguje ale i návrat Gamory, která si (ne)hledá cestu zpět ke svým bývalým přátelům.

Oproti předchozím dílům také působí trojka nejinovativněji. Kromě prohloubení příběhů nám známých postav rozehrává působivou partii na šachovnici mnoha postav a je schopna je držet v neustálé hrozbě s humorným odlehčováním. Kromě toho film typicky po gunnovsku ukazuje široká prazvláštní zákoutí Galaxie jako „Reverse Earth“ a ujeté tvory a mimozemské postavy všeho druhu. Je to barevné, je to hlasité, je to opepřené skvělým osmdesátkovým soundtrackem a je to prostě skvělé.

Suma sumárum si Guardians of the Galaxy nemohli přát lepší sbohem, než jaké jim Gunn dopřál. Ať už se s jejich postavami v rámci MCU bude dít cokoliv, je jejich rozloučení jako jedné party hodné rozloučení Avengers v Endgame, jen samozřejmě na jiné škále. Takže za mě do kina určitě vyraz.

HODNOCENÍ: 9/10

Pozvi mě na kafe☕️✨