Recenze: The Penguin aneb The Sopranos go insane

Colin Farrell a jeho záporák Penguin z Batmana dostává vlastní mafiánský seriál, kde po něm půjde matka z HIMYM. Sounds interesting?

Roztříštěný DC filmový universe má jednu zásadní výhodu, a to že ve změti projektů se nebojí experimentovat. Kromě experimentálního Jokera si v roce 2022 takový menší experiment s dalším novým The Batman v jiném vlastním univerzu odstartoval režisér Matt Reeves a finančně i kriticky nový Batman Robert Pattinson obstál. Kromě hlavního hrdiny a Catwoman Zoë Kravitz v něm vyčníval jeden ze záporáků Penguin v podání Colina Farrella, který byl proměněný k nepoznání pod maskami a make-upem.

A přestože Farrell prohlásil, že tyhle čtyři hodiny v maskérně každý den už nikdy nehodlá podstoupit, tak mu HBO asi dobře zaplatilo, protože ho nyní můžeš vidět v novém seriálu The Penguin, který navazuje přímo na děj předcházejícího filmu a sleduje město Gotham z pohledu tohoto mafiána, který se snaží probojovat navrch. Už v prvních minutách se mu ale nedaří, při hádce v afektu zastřelí nástupce mafiánského bosse a jeho sestra Sofia aka The Hangman dostane podezření, že za zmizením stojí Penguin.

Cristin Milioti v seriálu The Penguin (2024) - zdroj: Max

Přestože je The Penguin zasazeno do superhrdinského vesmíru, čekej spíše dost realistické mafiánské drama po vzoru updatovaných The Sopranos, také od HBO. Batman sem asi jen tak nezavítá a tak se veškeré boje soustředí na klasické zbraně a intriky a už v prvním dílu o ně není nouze. Hlavním tahákem je ale 100% duo Farrell a Cristin Milioti, kterou můžeš znát jako Matku ze seriálu How I Met Your Mother. Farrell dobře navazuje na svůj filmový výkon a Milioti perfektně matchuje jeho craziness jako pomstychtivá šílená mafiánka.

Colin Farrell v seriálu The Penguin (2024) - zdroj: Max

Nejsem si tak jistý, jestli seriál bude schopný držet celou dobu stakes nastavené v prvním díle, který do děje skáče nohama napřed, ale zatím jsem nadšený a těším se, co bude dál.