Recenze: The Nun II – ještě víc démona Valaka

Do kin se vrací ikonický démon v podobně jeptišky Valak a znovu se s ním utkává statečná sestra Irene. Jak proti němu obstojí tentokrát?

Rozrůstající se vesmír Conjuring letos přivítal 10. film do své hororové rodinky, kterou založil režisér James Wan. Šlo o několikáté vyobrazení démona Valaka, který dostal svůj druhý film s The Nun II. Kromě něj se vrací i hlavní postava Taissy Farmigy, sestra Irene, která je katolickou církví povolána, aby vyřešila sérii záhadných úmrtí jeptišek a kněží po celé Evropě, za kterou stojí jí známá temná síla.

Zaprvé musím říct, že na filmu jsem byl ve 4DX, což asi požitek z něj dost obohacuje a poprvé jsem byl v tomto formátu na hororu. (Jako člověk, co se dost leká, jsem skákal každou chvíli). Moje hodnocení tak může být ovlivněné tímhle, protože v mnohém mi dvojka přišla strašidelnější a intenzivnější než jednička. Je poznat, že za filmem nestojí přímo James Wan, ale lekačky jsou dost inovativní a i nové podoby démonů fungují. Scéna s otáčejícími se časopisy utvářejícímí Valaka za mě 10/10.

zdroj: Warner Bros.

Mimo to má ale The Nun II trošku problém příběhově, jede podle vlastně stejného schématu jako předchozí díl a po vzoru Annabelle 2 i 3 a The Curse of La Llorona dává do centra ohrožení hlavně dětské postavy, o které by se divák teoreticky měl více bát. Neobjevný příběh je tak asi zásadní mínus, zvláště když režisér Michael Chaves není schopen vykřesat ve filmu tu samou jiskru jako James Wan.

zdroj: Warner Bros.

Celkově dvojka není nijak špatná, ale není to žádný must see. Spíše takový standardní horor, na který jsou diváci zvyklí a který funguje hlavně ve svých prvních částech, než dojde na epický showdown ve finále.