Recenze: Sex O'Clock aka první český seriál, co je vážně pro mladé

Pojďme si to říct upřímně, teenagerské seriály českým tvůrcům úplně nejdou. Novinka od Voyo pro mě tak byla příjemným překvapením, umí vážně rozesmát a zároveň vystihuje současnou generaci, aniž by byla cringe.

Pokud na poli české televizní tvorby někdo poslední dobou výrazně experimentuje, tak to je streamingová platforma Voyo spadající pod televizi Nova. Po true crime seriálech Guru a Případ Roubal, které jdou dost naproti západním trendům, vznikla třeba také upřímná a biografická Iveta o Ivetě Bartošové a nyní první skutečně teenagerský seriál v ČeskuSex O'Clock, jehož hlavním tématem je, jak název napovídá, sexuální dospívání.

Pokud budeš skeptický/á stejně jako já, tak se ti nedivím. Češi historicky neumí tvořit teenagerské seriály, které jsou cíleny na mladší generaci. (Teď odhlédněme od rodinných seriálů à la Horákovi.) Jasným důkazem toho je příklad od České televize, která loni zaexperimentovala na iVysílání se seriálem TBH, jehož dialogy šustí papírem a je jasné, že scenáristé nikdy neslyšeli mluvit teenagera. Tohle ale není problém Sex O'Clock.

zdroj: voyo.cz

Jeho největším pozitivem je, že opravdu působí jako portrét současné generace, co se týče dialogů, problémů, zvyků, užívání sociálních sítí a všeho, co k nim patří. Jediné, co trošku negativně vyčnívá, jsou kostýmy, protože plno (hlavně holčičích) postav se obléká tak trošku přehnaně retro a není to úplně schopné reflektovat současné oblékání mladých. Ale to se dá odpustit.

zdroj: voyo.cz

Dějově je seriál docela rutina ve srovnání s produkcí Netflixu atd., které se nedá upřít určitá inspirace seriálem Sex Education. Dospívající středoškolský kluk, jeho kamarádi, kteří řeší svá různá poprvé, a kolem nich se točí plejáda vedlejších postav. Na českou tvorbu je však seriál celkem pokrovový v rámci témat. Během prvních dvou dílů řešíme teen těhotenství, coming out, mensturaci či transgender tematiku. Všechno je rozebíráno s dostatečným respektem, ale zároveň je k tomu oproti netflixovské produkci přidáno trošku té české nefiltrovanosti, která není na škodu hlavně v rámci humoru.

Herecky zatím vyčnívá hlavně Petra Bučková a Jana Švandová v duu matky s babičkou, které kromě generačních rozdílů řeší také coming out švagra a již v prvních dvou dílech měly plno skvělých momentů i hlášek. Jinak seriál primárně sází na nové neokoukané tváře, což se rozhodně vyplácí, hlavně u hlavního klučičího tria. Poněkud zvláštním tvůrčím rozhodnutím je možná jen postava slovenské tanečnice, která mluví česky s fakt špatným přízvukem.

zdroj: voyo.cz

Celkově však z prvních dvou dílů seriál vychází v rámci komedií na opravdový nadprůměr, kterému se rozhodně neboj dát šanci. Uvidíme, kam nás zavede zbytek první série.