Recenze: Sex Education se loučí se 4. sérií

Když v roce 2019 měla premiéru první řada Sex Education, vzhledem k tomu, jaké bylo její cílové publikum, působila v něčem tabu. Nyní se loučí se 4. a poslední řadou, jak obstojí?

Sexuálně otevřených a provokativních seriálů bylo a je hodně, ale málokdy jsou zasazeny do středoškolského teenagerského prostředí a labelované jako komedie namísto temného dramatu ve stylu Euphorie. Tvůrkyně Laurie Nunn však se Sex Education zvládla toto téma podat dost čerstvým mladistvým pohledem, kdy seriál nepopiratelně zapsala do historie pop-kultury a vytvořila více než jeden silný postavový archetyp.

O úspěchu seriálu jako takového mluví i nastartování mnoha hereckých kariér, při premiéře byli známými jmény jen Gillian Anderson a Asa Butterfield. Nyní však třeba Emma Mackey hraje v Barbie, Ncuti Gatwa je nový Doctor Who a podobně.

zdroj: Netflix

Nová a poslední řada je v mnohém dost jiná od té staré – primárně tu přicházíme o mnoho známých tváří přesunem postav z Moordale High, která byla uzavřena. Skupinku vybraných jedinců tak sledujeme na nové progresivní liberální škole, na které se musí dosti přizpůsobovat. Maeve naopak sledujeme při jejím studiu v USA, což poměrně tříští děj a vytváří zbrusu novou dynamiku. Seriál také přidává nové postavy, primárně Abbi a Romana, kteří mají adekvátně dost prostoru na to, abychom prozkoumali jejich dějové linky, což se zčásti děje na úkor dějových linek našich oblíbenců, se kterými se chceme loučit.

zdroj: Netflix

4. série Sex Education tak působí trošku přeplněně a její pacing je občas také nevyvážený a zvláštní, co se týče skákání mezi dojemností a komedií, ale asi je vše odpustitelné. Hlavně protože se seriál na sílu nesnaží uzavírat dějové linky všech postav a radši je nechává otevřené k interpretaci. Drží si s pár klopýtnutími svůj standard, a odchází tak on a high note, čehož si vždycky cením.