Recenze: Seriálová Ahsoka slays hard

Pro Marvel i Star Wars seriály z Disney+ často platí, že z nich fanoušci nejsou úplně odvaření. Ale u nové Ahsoky si troufnu říct, že tuto reputaci napraví.

Zaprvé chci dát jasný disclaimer, že nejsem Star Wars fanoušek a plno titulů jsem ani neviděl, takže tenhle seriál hodnotím spíše samostatně než jako součást rozsáhlé franšízy. Ale nehledě na to mě první dva díly seriálového spin-offu Ahsoka velmi mile překvapily tím, jak jsou uchopitelné i pro ty, kteří nemají nakoukané všechny předchozí příběhy v rámci Star Wars univerza. A i když tě s minimálním textovým prologem na začátku seriál ihned hází doprostřed dění, tak to nepůsobí nijak zmateně. Naopak moc cením, že seriál má spíše opak pomalého rozjezdu.

Primární tahoun celého seriálu je kromě akčního děje, který nenechá diváka vydechnout, Rosario Dawson v titulní roli bývalé Jedi Ahsoky Tano. V roli je perfektně enigmatická a charismatická a přestože v seriálu má pouze pomalovaný svůj vlastní obličej, působí skutečně mimozemsky. Dostatečně jí pomáhají i další zajímavé postavy v tomto žensky dominovaném příběhu, kterými jsou generálka Syndulla a Ahsokina učednice Sabine Wren v podání Mary Elizabeth Winstead a Natashy Liu Bordizzo.

zdroj: Disney+

A celkově je Ahsoka zkrátka dobře realizovaný příběh uvnitř obřího rozrůstajícího univerza, který si bere ty nejlepší a nejzajímavější elementy Star Wars a staví z nich. Ale i tak se mu daří budovat samostatně fungující příběh, který není závislý nutně ani na předcházejících animovaných Star Wars Rebels.

zdroj: Disney+

Vzhledem k zatím velmi poutavému ději, moc dobře natočeným akčním scénám, sympatickému obsazení aopravdu fenomenálním vizuálním efektům, které fungovaly i na plátně kina, na kterém jsem první dva díly viděl, dávám 8 z 10.