Recenze: Nedopečená seriálová sestřička XO, Kitty

Podojit všechno, co jen zdaleka může připomínat rozjetou franšízu, je poslední dobou talentem každé produkční firmy. Netflix se tak snaží vymačkat i poslední kapku z filmů To All The Boys spin-off seriálem o mladší sestře hlavní postavy. Je však zajímavý i její romantický život?

V roce 2018 Netflix narazil na naprosté zlato s romantickou komedií To All The Boys I've Loved Before, která byla úspěšná nejen u diváků, ale i u kritiků. Adaptace se tak dočkaly i další dvě knížky od Jenny Han, které už tak dobře kriticky neobstály. Finančně je ale pro Netflix série i tak zajímavá, takže přišli (mimo knižní materiál) se spin-off seriálem XO, Kitty o mladší sestře původní hlavní postavy. Ta se vydává na své vlastní romantické dobrodružství na střední školu do Jižní Koreje.

Základním problémem celé show asi je to, že Kitty zkrátka není Lara Jean. Je to zábavná, ale úplně odlišná postava, která jako hlavní protagonista funguje odlišně. Je o dost větší go-getter než věčný snílek jako Lara a v seriálu vlastně funguje jen díky tomu, že ji máš rád z filmů jako divák. Není nezávisle ustanovenou hlavní postavou. Její romance s Daeem je divákovi také víceméně jedno, protože neumí chytit tak nečekanou romantickou storyline, jako je ta z jedničky. Je to na podobné nijaké úrovni jako druhý a třetí díl filmu.

zdroj: netflix.com

Seriál se od filmů zároveň snaží odlišit a oddálit přesunutím děje do Jižní Koreje, kterou ale vůbec naplno nevyužívá. Dělá z ní spíše exotické kulisy po stylu Emily in Paris, kdy danou kulturu dost stereotypizuje a fetišizuje pro dobrodružné prožitky Američanky (v tomto případě alespoň ne bílé). Ač Kitty v Seoulu pátrá po stopách své korejské matky, tak nevidíme, že by se něco naučila o kultuře země svých předků. Děj je ke všemu centralizován na mezinárodní školu, kde se mluví primárně anglicky (pochopitelně pro pohodlnost amerického diváka).

zdroj: netflix.com

Pro cílovou skupinu teenagerských holek asi bude XO, Kitty naprosto adekvátní a zábavný seriál. Ale je škoda, že Jenny Han, která se na tomto počinu podílí i jako scenáristka, není schopna ze změti dějových linek a nových vedlejších postav vykřesat něco s alespoň náznakem jiskry, který měla jednička. Jsou tam dobré nápady provedené zkrátka průměrně.