Recenze: Murder Mystery 2 - Aniston a Sandler uhání vraha v Paříži

Divácky úspěšná komedie z roku 2019 dostala na Netflixu pokračování, přestože se ani první díl nepyšnil skvělými recenzemi. Jak vedle něj obstojí větší a bláznivější pokračování s Jennifer Aniston a Adamem Sandlerem?

Jennifer Aniston a Adam Sandler jsou osvědčený divácký recept, na který Netflix vsadil v roce 2019 s béčkovou komedií Murder Mystery (Vražda na jachtě). Na tu navázali nyní s dvojkou (Vražda v Paříži), která je jako většina komediálních pokračování jen větší, akčnější a ujetější. Zapomíná ale na mnohé další komponenty, které by z ní udělaly dobré pokračování. Nehledě na to ale film mohl dopadnout výrazně hůře (ale i lépe), než dopadl.

Manželská dvojice soukromých detektivů Spitzových (bývalá kadeřnice a bývalý policista NYPD), kteří jsou ve filmu vtipně zaměňováni za Shitzovy (haha), se po vyřešené vraždě na jachtě omylem připlete k dalšímu případu na indické svatbě. Tentokrát manžele dostane únos z exotického ostrova přímo do Paříže, kde se však místo romantického eurovíkendu potýkají s nejedním nepřítelem.

zdroj: netflix.com

Jak jsem říkal na začátku, pokračování je v mnohém větší. Rovnou tu máme dvě exotické lokace, vracejí se čtyři postavy z prvního dílu, je vidět více peněz na výpravě, na které se rozhodně nešetří, a z whodunnit komedie se dvojka přesouvá spíše do akčňáku. To je ale dost na škodu, protože kdyby se scenáristé soustředili více na propracování nových postav a dějových linek, mohli z toho udělat o něco zajímavější béčkovou verzi Knives Out. Místo toho vznikla zběsilá honička po evropském velkoměstě plná levných vtipů na úkor dějovosti.

zdroj: netflix.com

Další větší minus je nepropracovanost vtipů, většinou se uchylují k levným gagům a vtipům až na fekální úrovni. A většina postav není vtipná, ale naopak stereotypizovaná, zesměšňovaná a shazovaná na neschopné ňoumy. Rozhodně to není film hodný talentu Aniston a Sandlera, kteří svým kariérám poslední dobou dali nové obraty skrze zajímavější dramatické role jako The Morning Show a Uncut Gems. Zbytek herců ve vedlejších rolích jim příliš nepomáhá, ale i tak jsou Aniston a Sandler ve finále ten hlavní důvod, proč film alespoň v základu funguje.

HODNOCENÍ: 4/10

Pozvi mě na kafe☕️✨