Recenze: Jak nás baví Adikts - seriál o drogách od režiséra BANGERU?

Na iVysílání si už teď můžeš pustit nový psychologický seriál od režiséra Adama Sedláka. Sleduje pětici studentů a studentek adiktologie experimentujících s drogami. V české televizní tvorbě vyčnívá v pozitivním slova smyslu.

Možná tě to překvapí, ale tenhle dost odvážný seriál o drogách je součástí osvětové kampaně, za kterou stojí Česká asociace pojišťoven a Policie ČR. Ale žádné přímé nabádání ve smyslu „neber drogy, protože jsou špatné“ v něm kupodivu nenajdeš. Namísto toho tě čeká dost raw experience ve stylu česká Euphoria, ve které se nezapře rukopis Adama Sedláka – film je vizuálně, příběhem i celkovým laděním výrazně podobný jeho úspěšnému BANGERU. A aby toho nebylo málo, tak tenhle odvážný kousek poběží i na obrazovkách ČT1 (ano, slyšíš dobře).

Hlavní podobnost s BANGEREM. tu najdeš asi ve svižných přechodech mezi komickými a dramatickými situacemi, které epizody dobře vyvažují. V prvních třech dílech se rychle sžiješ s pěticí studentů a studentek adiktologie, kteří jsou všichni plnohodnotnými barvitými postavami. Ale stejně jako tě seriál rychle rozesměje, je tě schopen uzemnit v triggerujících scénách obsahujících násilí, sexuální obtěžování, samozřejmě používání omamných látek a mnoho dalšího... A v tom je určitě vidět síla jeho efektu na diváky a divačky.

zdroj: Česká televize

Co je u Adama Sedláka nejdůležitější je asi fakt, že opravdu umí psát mladé postavy, ví jak mladí lidé mluví a jeho dialogy nikdy nepůsobí jako by šustily papírem. Tentokrát však sází spíše na neokoukané tváře pětice mladých herců, zpěvačky Lenky Dusilové a ze všech asi nejvíce známého herce Jana Hájka, který hraje víceméně zápornou postavu profesora.

zdroj: Česká televize

Celkově je to seriál, který určitě stojí za tvou pozornost a v české tvorbě vyčnívá primárně díky tematice a své odvaze být jiný. Ale v něčem si člověk nemůže upřít pocit, že v zahraničí by takový seriál nepůsobil tak kontroverzně mezi tituly jako Misfits a zmiňovaná Euphoria, zatímco v Česku má wow efekt primárně díky tomu, že místní televizní tvorba tato témata stále tabuizuje a stereotypizuje.

HODNOCENÍ: 8/10