Recenze: It Ends with Us - byla chyba obsazovat do hlavní role Blake Lively?

Od 8. srpna se v kinech promítá zfilmovaná kniha It Ends With Us, tedy Námi to končí, od Colleen Hoover. Je film lepší než kniha? A je kontroverzní casting flop?

Fanoušci a fanynky booktoku se dočkali a díky zfilmované verzi knihy It Ends with Us dostaly oblíbené postavy obličeje. Kniha, o které film vypráví, obletěla svět, a i v mé knihovně si obálka s růžovou květinou našla místo. Dokázal však film naplnit očekávání fanynky a čtenářky? Jsou postavy věrohodné? A jak velkým trnem v oku jsou herci a herečky, kteří mají hrát o deset let mladší postavy?

Blake Lively a Justin Baldoni ve filmu It Ends With Us (2024) Zdroj: Sony Pictures

Intenzivní příběh o domácím násilí a zakázané lásce s osudovým setkáním si vzal na starost režisér a herec Justin Baldoni, který si střihl i roli Ryla Kincaida. Už od počátku jsem si říkala, jestli jeho skills budou dostačující pro naplnění obou rolí - tedy hraní i režii. Justin Baldoni je, troufnu si tvrdit, průměrný herec, který však dokáže na pohled zaujmout, ale mé oko lajka neoslnilo. Takže poměr cena výkon mid, haha. Ovšem asi nešlo čekat nějakou hitparádu.

Justin Baldoni a Colleen Hoover na natáčení filmu It Ends With Us (2024) Zdroj: Sony Pictures

Dalším důležitým faktorem byl casting Blake Lively do role hlavní postavy Lily Bloom. Přesto, že je Blake takovým miláčkem diváků, a především divaček Gossip Girl, její účast v roli Lily ve filmu nebyla obecně fanoušky a fanynkami moc chválená. Je pravda, že pokud jste knížku četli, tak Blake nezapadá do kolonky ideálních kandidátek, ale myslím si, že přes všechny předsudky jí role sedla. Fakt, že postavě mělo být o deset let méně, než je samotné herečce, nehraje v pointě a celkovém ději moc roli. Naopak ale chápu, že to pro skalní fanoušky a fanynky může být jako trn v oku. Z mého pohledu ale Blake dokázala Lily dát větší odvážnost a hloubku.

Kontroverzní názor over there: Jestli je něco, co mě opravdu mile překvapilo, tak to byla vizualizace Lily Bloom’s aka jejího květinářství a outfitů samotné Lily. Přesně tak jsem si to celé představovala. Trošku over the top, ale chic. Little bit slutty but expensive looking. Tohle se povedlo.

Celková dějová linie filmu mi připadla dobře zpracovaná. Kniha je docela obsáhlá a samozřejmě jak všichni víme, do filmu se nemůže vlézt všechno. Šlo vidět, že scénáristi a režie šla po těch nejdůležitějších scénách filmu a ty se snažila ztvárnit co nejdůkladněji. Mým velkým strachem bylo, jak se vypořádají s retrospektivním příběhem Atlase a Lily, jelikož i v knížce mi moc nesedl. Long story short pohledy do minulosti jsou jedny z mých nejoblíbenějších pasáží celého filmu. Přišlo mi, že mi předali přesně to, co potřebuju k příběhu vysvětlit, ale zbytečně nelili omáčku kolem. A za zmínku stojí i představitelé mladé Lily a Atlase Isabella Ferrel a Alex Neustaedter, kteří své role zvládli dobře.

Blake Lively a Brandor Sklenar ve filmu It Ends With Us (2024) Zdroj: Sony Pictures

Kontroverzní názor over there: Jak už bylo vícekrát zmíněno, casting neměl moc pochopení. Jestli je však herečka, které to opravdu sedlo a byla jsem s ní opravdu velmi spokojená, je Jenny Slate, která hrála Allysu. Trhlá silly goofy panička, která má bohatého manžela. S tou by ty yapping sessions byly na úplně jiném levelu.

Blake Lively a Jenny Slate ve filmu It Ends With Us (2024) Zdroj: Sony Pictures

Po všech předsudcích, které jsem k filmu měla - casting, retrospektivní záběry, overdramatic scénky, nevelká plynulost děje - mi dvě hodiny v kině utekly příjemně rychle. Nebudu lhát, chvílemi mi přišlo, že se za chvilku objeví Hardin a Tessa a zjistím, že sedím na filmu After. Předpokládám však, že Námi to končí asi nebyl film natočený pro zvláštní kulturní zážitek, ale pro prosté potěšení fanouška*fanynky. Můžu potvrdit, že film je vhodný i pro diváky a divačky, kteří nečetli knihu, ale mají menší tušení, o co půjde.

Overall hodnocení - 6,5/10 (kniha lepší, obsazení obstojnější, než se může na první pohled zdát)