Recenze: Elizabeth Olsen je vraždící housewife v Love & Death

Jestli jsi true crime nadšenec, tak jsi už dost možná slyšel/a o případu Candy Montgomery. A pokud ne, tak ti ho teď v hrané verzi naservíruje HBO Max v novém seriálu Love & Death s Elizabeth Olsen.

V rámci true crime boomu se každá platforma snaží najít si to svoje, ať už v dokumentární, nebo hrané podobě. Stalo se tak, že rok po sobě máme už druhou seriálovou adaptaci života vražedkyně Candy Montgomery. Ta byla obviněna z toho, že v 80. letech zabila sekerou svou kamarádku, s jejímž manželem měla aféru. Loni jsi tento případ mohl/a vidět zadaptovaný jako Candy pro Hulu v hlavní roli s Jessicou Biel a nyní si stejnou roli zahrála Elizabeth Olsen v minisérii Love & Death pro HBO Max.

Za počinem stojí David E. Kelley, který má na účtě úspěšná áčková HBO dramata, jako jsou Big Little Lies nebo The Undoing, takže laťka byla pro tento seriál právem nastavena dost vysoko. A upřímně má docela problémy ji přeskočit. Zaprvé je to známý příběh pro true crime komunitu, který už byl podobně vyprávěn v Candy, a chronologická rekapitulace Kelleyho, který přidává možná jen kapku suchého humoru, s ničím novým nepřichází. Love & Death vlastně není schopné ospravedlnit, proč se tolik talentovaných tvůrců účastní zcela průměrného true crime převyprávění.

Ať ale nezním moc negativně, přidám i chválu –hlavní selling point celého seriálu je famózní herecký výkon Elizabeth Olsen. V prvních zveřejněných epizodách je patrné, že Olsen se naprosto ponořila do role unuděné manželky, která si touží trošku okořenit život, a začne si tak s manželem své kamarádky z kostela. Hlavní postava je dostatečně prokreslená adivák s ní je schopen sympatizovat nehledě na to, co ví o jejích činech.

Seriál se samozřemě jako klasické HBO drama pyšní skvělou kameramanskou prací a dobovou výpravou (kostýmy i osmdesátkové sety), má dostatečně dobrý scénář i režii na úrovni. A Elizabeth Olsen skvěle sekunduje plejáda kvalitních vedlejších herců, jako je Jesse Plemons, Lily Rabe, Keir Gilchrist nebo Krysten Ritter.

Jako true crime adaptaci však Love & Death chybí něco, co by ji posunulo za rámec všeho viděného, a to nejen v adaptaci vraždy Betty Gore, ale v žánru celkově. Je tam skvělý potenciál, který z počátku seriálu nevypadá úplně využitě.

HODNOCENÍ: 6/10