Recenze: Cool Girl! aneb České influencerky herečkami

Anička Šulcová, Kristal Shine a Domi Alagia startují (?) hereckou kariéru s novinkou Cool Girl! Je to jen chytrý marketingový tah producentů, nebo má film opravdu co nabídnout?

Mávnout rukou nad Cool Girl! jako filmem pro děti je snadné. Mně to ale nedalo, a tak jsem se vydal na premiéru novinky, která vzbuzovala dojmy už od samého začátku, o to více s nepovedeným plakátem. Cílová skupina Cool Girl! je naprosto jasná – teenage holky a hlavně fanynky tria influencerek Kristal Shine, Anna Šulcová a Dominique Alagia.

Asi první argument každého filmového kritika bude, proč tvůrci neobsadili zkušenější mladé herečky, ale tohle jasně nikdy nebyl záměr Cool Girl! a všem nám musí být jasné, že bez influencerských jmen by nepřitáhl takovou pozornost. Trio influencerek údajně prošlo tříměsíčním kurzem herectví a jejich snahy se jim určitě nedají upřít, a dokonce přiznám, že jsem čekal výrazně horší výkony. Problém v jejich herectví nastává spíše až v dramatičtějších vyhrocenějších scénách, které už požadují více hereckých zkušeností. Nejcivilnější a nejpřirozenější výkon podává Domi Alagia, ale její role Marty je zároveň napsaná o něco lépe a pro diváka sympatičtěji než zbylé dvě.

zdroj: čsfd.cz

Místo herců je však největším problémem scénář, který vychází ze stejnojmenné teenagerské knihy od Leny Valenové. Je možné, že na knižních stránkách to funguje, ale na 97minutový film má Cool Girl! až moc na sílu gradovaných zápletek a vedlejších postav s jejich vlastními zápletkami. Někdy je to romantická komedie, která je zároveň sondou do světa influencerky Anet, je to ale taky rodinné drama, které řeší témata, jako je sexuální orientace, přátelství, nevěra a exekuce. No a navrch toho všeho se osudy hlavních hrdinek propletou, když soutěží o to, která z nich je nejvíce cool. Film má údajně ještě natočené 3 různé konce, ale nikdo na premiéře neprozradil, jestli je uvidíme všechny.

zdroj: čsfd.cz

Naprosto schizofrenně pak film působí i po své vizuální stránce. Co se týče kamery a celkového nasnímání, postprodukčního dobarvení a všech vizuálních prvků, film se snaží vypadat jako nějaká evropská artovka, kterou ale tedy rozhodně není. A jeho snaha se tak „nabarvit“ s ubráním barev a přidáním zrnitosti je docela směšná hlavně v kontrastu s okatým a rušivým product placementem, kterého je v 97 minutách více než v běžné epizodě Ulice a Ordinace dohromady. Třeba produkty drogerie DM jsou vyskládané logem vpřed snad v každé scéně v domácnostech hlavních hrdinek…

zdroj: čsfd.cz

Suma sumárum je to takový klasický nedopečený český film na vydělání rychlých prachů pro tvůrce, který bude bavit náctileté, ale pokud se s nimi vydá do kina rodič, bude si to muset protrpět. Rozhodně je to menší průser, než jsem čekal, ale zároveň jsem doufal, že to bude více bizarní, vtipné a bude to fungovat alespoň jako guilty pleasure. Jenže na to je to moc nijaké, málo komediální (škoda, protože po stránce komedie to funguje lépe) a nefunkčně dramatické. Ale v kině to vydržíš.

HODNOCENÍ: 3/10

Pozvi mě na kafe☕️✨